W kuchni tylko z książką!

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 20 maja 2014

Już po raz drugi Łukasz Modelski – pomysłodawca i kurator bloku LITERATURA DLA KUCHAREK – prezentuje najsmaczniejsze wątki w twórczości znakomitych autorów. Tym razem wraz z zaproszonymi gośćmi zagląda do garnków Charlesowi Dickensowi i Honore de Balzakowi, prezentuje fenomen japońskiego komiksu kulinarnego oraz zachęca do rozmawiania o kuchni fusion w wydaniu gospodyń zza żelaznej kurtyny.

Spotkania zaczniemy od GURUME MENGA: MANGA SMAKOSZY, czyli spotkania z japońskim komiksem kulinarnym i Magdaleną Tomaszewską-Bolałek, specjalistką w dziedzinie kuchni I kultury japońskiej. Z Olą Lazar I Piotrem Bikontem porozmawiamy o polskiej recenzji kulinarnej po 1989 roku i sprawdzimy jak daleko jest dziś od LITERATURY FAKTU do KLUBU WZAJEMNEJ ADORACJI. Spotkamy się także z wielkimi pisarzami francuskimi - Aleksandrem Dumas i Honore de Balzac, by zgłębiać początki francuskiej krytyki kulinarnej podczas rozmowy JAKI SMAK, TAKA CYWILIZACJA. Na finał zapraszamy na kulinarną podróż w czasie. Bohaterem literacko-kulinarnych warsztatów będzie KUCHNIA TRANSFORMACJI. Od parówek po kanadyjsku do kurczaka z ananasem. Przypomnijcie sobie literaturę kulinarną i egzotyczne przepisy we wspomnieniach gotujących świadków epoki - Tessy Caponi-Borawskiej, Juliusza Donajskiego, Bogusława Deptuły.

 

Kuratorem bloku LITERATURA DLA KUCHAREK jest Łukasz Modelski, zastępca redaktora naczelnego magazynu Twój Styl.

Wszystkie spotkania w bloku LITERATURA DLA KUCHAREK odbywają się w Barze Prasowym, w sobotę i niedzielę 14 i 15 czerwca, ul. Marszałkowska 10/16.
Szczegółowy program dostępny jest na www.bigbookfestival.pl oraz www.facebook.com/bigbookfestival.

 

Big Book Festival // Duży Festiwal Książki odbędzie się w Warszawie 14 i 15 czerwca 2014 r. pod hasłem „Tyłem do przodu!”. Złoży się na niego 50 wydarzeń z udziałem ponad 100 gości i kilku tysięcy uczestników. Festiwal odbywa się w budynkach oraz przestrzeni miasta, m.in.: na Dworcu Śródmieście, w Hotelu Bristol, Domu Artysty Plastyka, Pasażu Wiecha i Stawisku. Gośćmi festiwalu są w tym roku: Karl Ove Knausgard, Timur Vermes, Dorta Jagić, Wojciech Jagielski, Ignacy Karpowicz. Specjalna seria wydarzeń poświęcona zostanie Jarosławowi Iwaszkiewiczowi. Wszystkie atrakcje są otwarte.
Festiwal powstaje przy wsparciu finansowym MKiDN oraz Miasta Stołecznego Warszawy. Jego organizatorem jest Fundacja „Kultura nie boli”, a główną organizatorką - Anna Król, dyrektor programowa.

 

Zapraszamy na: www.bigbookfestival.pl, www.facebook.com/bigbookfestival