W środę 21 maja Miejska Biblioteka Publiczna w Sosnowcu zaprasza o godz. 10.00 do Filii nr 15 – Mec przy ul. Kisielewskiego 9A oraz o godz. 12.00 do Filii nr 10 – Kazimierz Górniczy przy ul. Głównej 19 na spotkania autorskie w ramach Salonu Literackiego X Sosnowieckich Dni Literatury. Naszym gościem będzie pisarz, poeta i tłumacz, autor powieści i wierszy dla dzieci – Paweł Beręsewicz.
Paweł Beręsewicz urodził się w 1970 roku w Warszawie. Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Neofilologii. Przez pewien czas pracował jako nauczyciel języka angielskiego w jednej ze stołecznych szkół średnich. Od 2004 roku zajmuje się pisarstwem. Jego książki cieszą się ogromnym zainteresowaniem czytelników oraz są cenione przez krytyków i znawców, o czym świadczą liczne nagrody przyznawane pisarzowi przy okazji prawie każdej publikacji. Pisarz jest m.in. laureatem nagrody „Guliwera”, konkursu literackiego Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek, Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego. Paweł Beręsewicz jest również współautorem i autorem kilku słowników angielsko-polskich i polsko-angielskich.
Autor m.in.:
Lalki Dorotki /2004/
Akcja ratunkowa /2005/
Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek /2005/
Co tam u Ciumków? /2005/
Wieści domowe /2005/
Pan Mamutko i zwierzęta /2006/
Ciumkowe historie w tym jedna smutna /2007/
Czy pisarzom burczy w brzuchu? /2008/
Na przykład Małgośka /2008/
Żeby nóżki chciały iść /2008/
Bajkowy słownik polsko-angielski i angielsko-polski dla dzieci /2009/
Wielka Wyprawa Ciumków /2009/
Warszawa. Spacery z Ciumkami – przewodnik familijny /2009/
Czy wojna jest dla dziewczyn? /2010/
Kiedy chodziłem z Julką Maj /2011/
Tajemnica człowieka z blizną /2011/
Wszystkie lajki Marczuka /2012/
Na przykład Małgośka /2013/
Noskawery /2013/