Jak wydać ebooka?

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 19 lutego 2014

Pojawienie się na runku wydawniczym książek w formie elektronicznej, sprawiło, że łatwiej, niż kiedykolwiek można stać się rozpoznawanym autorem. Największą zaletą dla wszystkich twórców, pozostają o wiele niższe niż w przypadku tradycyjnej, papierowej formy książki koszty wydania.

 

W przypadku wydania ebooka wahają się one bowiem od 0 do 600zł.Koszty obniżają się również po stronie potencjalnych czytelników, którzy chętniej decydują się na zakup niedrogiej pozycji w atrakcyjnej formie. Elektroniczna forma umożliwia przecież odczyt na dowolnym narzędziu, może być to komputer, czytnik, pendrive czy płyta. W takim wypadku banalnie prostym zdaje się przechowywanie i transportowanie w dowolne miejsce pozycji, która nie zajmuje zbędnego miejsca. Oczywiście ułatwiony pozostaje również zakup. Dzięki ścieżce elektronicznej można dokonać go w dowolnym miejscu i czasie aby w kilka chwil, liczonych w sekundach i minutach cieszyć się lekturą. Nowości wydawnicze nigdy dotąd niebyły tak łatwo dostępne.

 

Autorzy pragnący skorzystać z możliwości wydania ebooka, muszą wiedzieć, że koszty zależne są jedynie od samodzielnie wybranego wariantu finansowania, który zawsze obejmuje prace przygotowawcze: korektę, grafikę okładki, skład, recenzje, kampanie informacyjno promocyjną. Kompleksowa obsługa pozwala świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Autor książki w formie elektronicznej oficjalnie figuruje w polskim systemie wydawniczym, a nadany numer ISBN pozwala klasyfikować pozycję w Bibliotece Narodowej. Tu więcej o tym, jak wydać ebooka.

 

Wydawnictwo PsychoSkok pragnąc wychodzić naprzeciw oczekiwaniom autorów przywiązuje również ogromną wagę do promocji i dystrybucji. Kanały dystrybucyjne opierające się o księgarnie posiadające największy zasięg jak: Nexto, Virtualo, Empik, Publio, Azymut, Woblink, Ebookpoint obejmują, ponad 90% rynku e-książki w Polsce. Sama sprzedaż natomiast prowadzona jest w najbardziej znanych i cenionych księgarniach świata jak: Amazon, Apple IBook Store, Nokia Reading czy kobobooks.com. Dzięki temu żadna pozycja nie może zostać niezauważona.

Bogate doświadczenie oraz pełen profesjonalizm pozwala również wstępie szacować przychody autora w granicach 15-80% wpływu wydawnictwa. Pozostają one bowiem zależne od preferowanego planu finansowania/ współfinansowania. Możliwość samodzielnego wyboru jednego z trzech wariantów gwarantuje pełne zadowolenie.