Jacek Podsiadło i Filip Zawada w Prologu Portu Literackiego 2014

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 28 stycznia 2014

O pierwszym z gości najbliższego spotkania w Prologu Portu Literackiego 2014, które odbędzie się 30 stycznia w siedzibie Biura Literackiego, powiedziano: "Spośród wszystkich poetów swojego pokolenia, czyli roczników sześćdziesiątych, on był poetą najbardziej". Z kolei drugi mówi o sobie przekornie, że: "Od pewnego czasu nie jest tą osobą, za którą się podaje". Jacek Podsiadło i Filip Zawada będą gośćmi ostatniego już spotkania poprzedzającego dziewiętnastą edycję Portu Literackiego.

 

O pierwszym z gości najbliższego spotkania w Prologu Portu Literackiego 2014, które odbędzie się 30 stycznia w siedzibie Biura Literackiego, powiedziano: "Spośród wszystkich poetów swojego pokolenia, czyli roczników sześćdziesiątych, on był poetą najbardziej". Z kolei drugi mówi o sobie przekornie, że: "Od pewnego czasu nie jest tą osobą, za którą się podaje". Jacek Podsiadło i Filip Zawada będą gośćmi ostatniego już spotkania poprzedzającego dziewiętnastą edycję Portu Literackiego.

 

W ramach cyklu Port Literacki 2014: Prolog we Wrocławiu gościli od czerwca wybitni autorzy, którzy prezentowali swoje najnowsze książki wydane w Biurze Literackim. Publiczność miała okazję spotkać się z Konradem Górą i Bogusławem Kiercem, Martyną Buliżańską i Jackiem Dehnelem, Justyną Bargielską i Wojciechem Bonowiczem, a także Joanną Mueller i Szymonem Słomczyńskim. Na zakończenie przygotowaliśmy mocny, męski akcent i literackie wydarzenie na najwyższym poziomie. Spotkanie z Jackiem Podsiadło i Filipem Zawadą poprowadzi Piotr Śliwiński.

 

Udział autorów połączony będzie z prezentacją styczniowych premier. "Trzy ścieżki nad jedną rzeką sumują się" to najnowsza książka Filipa Zawady, która przed kilkoma dniami powędrowała do rąk czytelników, wywołując niemałe zainteresowanie. Ta "nowoczesna powieść w pigułce, […] którą można zabrać w kosmos i położyć obok kotleta schabowego w formie podobnego do lentilka albo tik taka" – jak sam pragnie widzieć ją autor – to prawdziwe czytelnicze wyzwanie, literacki labirynt aforyzmów bez mapy, zapis zmagania ze słowem i językiem.

 

Książka "Być może należało mówić" Jacka Podsiadły będzie mieć swoją premierę dokładnie w dniu spotkania. Autor był pierwszym obok Krzysztofa Jaworskiego poetą zaproszonym do udziału w cyklu "Barbarzyńcy i nie", który zapoczątkował działalność dzisiejszego Portu Literackiego. Tą publikacją świętuje w Biurze swoje pięćdziesiąte urodziny. Podsiadło, który "Zdawał się wręcz poezji wybrańcem – w Drodze, czuły na szczegół, z wrażliwością w stanie ciągłej mobilizacji, z Miłością na ustach, czasami gniewny, nie do podrobienia", w ostatnich latach publikował rzadko i niewiele. W tomie znajdzie się blisko dwieście wierszy.

 

Urodzinowy wieczór autorski i rozmowę wokół książek poprowadzi Piotr Śliwiński – wybitny krytyk literacki, badacz polskiej poezji współczesnej, przewodniczący jury Nagrody Literackiej Gdynia, a także redaktor tomu "Być może należało mówić". Spotkanie odbędzie się w siedzibie Biura Literackiego w centrum wrocławskiego rynku przy ul. Przejście Garncarskie 2 i będzie okazją do zakupu premierowych książek w specjalnych cenach. Start o godzinie 18.00. Wstęp wolny.

 

Więcej informacji na profilu facebook >>>

https://www.facebook.com/events/270135903150078/

 

Więcej informacji w serwisie Po godzinach >>>

http://portliteracki.pl/pogodzinach/static/kategoria/prolog-portu-2014/