Hip-hop jak poezja

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 7 listopada 2013

Język szkolnych lektur jest niezrozumiały, a zasady ortograficzne są zagadką? Z myślą o uczniach szkół ponadgimnazjalnych w ramach projektu „Polski? Ogarniam” organizujemy konkurs „Hip-hop jak poezja”.

 

Organizowany konkurs „Hip-hop jak poezja” ze znajomości środków stylistycznych wśród młodzieży. Idea konkursu związana jest z jednym z programów prowadzonych w projekcie: wskazywania przez językoznawcę środków poetyckich w tekstach hip-hopowych polskich artystów. Nas ekspert, pani dr Grażyna Majkowska przeprowadziła analizy teksów piosenek znanych  polskich hip-hopowców: Sokoła, GrubSona oraz HIFI Bandy. Teraz kolej na młodzież. Proponujemy im poszukiwanie środków stylistycznych we wskazanym przez nas utworze hip-hopowym. Dla osób, które odnajdą ich najwięcej i prawidłowo je rozpoznają przewidziane są cenne nagrody: dwa aparaty fotograficzne firmy Olympus oraz nagrody książkowe.

 

W portalu „Polski? Ogarniam” przybliżamy i promujemy polszczyznę, przekazywana jest tu wiedzę o języku w przystępny sposób. Bez zawiłych definicji czy skomplikowanych analiz. By pokazać nastolatkom złożoność, przydatność i piękno języka polskiego sięgamy do znanych im narzędzi komunikacji (Facebook, You Tube) i tekstów (np. utwory hip-hopowe). Pokazujemy, że anaforę i metaforę  znajdą nie tylko u poetów, ale też u raperów. Tłumaczymy, dlaczego niektóre slogany robią językową karierę. Podpowiadamy, jak można się bawić słowem.

 

Projekt swoją wiedzą wspierają językoznawcy: prof. Radosław Pawelec, prof. Włodzimierz Gruszczyński, dr Grażyna Majkowska i redaktor Teresa Kruszona.

 

Treści, które pojawią się na portalu są współtworzone przez samych internautów.  Każdy ma szansę wyzwać naszego eksperta na językowy pojedynek, wziąć udział w jednym z plebiscytów czy rozgryźć językową zagadkę.

 

W trakcie projektu organizujemy szeregu konkursów. Jednym z nich jest „Hip-hop jak poezja”. Zapraszamy do udziału w konkursie.

 

Projekt realizuje Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego, który dofinansowany jest ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu „Ojczysty – dodaj do ulubionych”.

 

Więcej na www.polskiogarniam.pl