Warsztaty Krzysztofa Vargi - Dom Oświatowy Biblioteki Śląskiej

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 7 listopada 2013

14 listopada 2013 r. o godz. 14.00 w Domu Oświatowym Biblioteki Śląskiej (ul. Francuska 12) odbędą się warsztaty literackie z Krzysztofem Vargą w ramach XXII Festiwalu Ars Cameralis, współorganizowane wraz z Instytucją Kultury Ars Cameralis Silesiae Superioris. 

Warsztaty poprowadzone zostaną przez znakomitego prozaika oraz felietonistę Krzysztofa Vargę. Spotkanie dla wszystkich, którzy chcą doskonalić swój pisarski warsztat, którzy tworzą, pragną lub po prostu chcą dowiedzieć się czegoś o życiu w literaturze i dla literatury z perspektywy kogoś, kto wie o tym najwięcej.

Punktem wyjścia warsztatów będzie recenzja oraz felieton jako forma komentarza literackiego. Liczba miejsc ograniczona. Chętnych do udziału w warsztatach prosimy o kontakt na adres domoswiatowy@bs.katowice.pl lub telefonicznie pod numer 32 255 43 21 i dołączenie do zgłoszenia wybranej recenzji książkowej lub felietonu swojego autorstwa. Teksty należy przesłać do 11.11.2013 r. (do godz. 20:00). /Uczestnictwo w warsztatach po potwierdzeniu mailowym/. Elementem warsztatów będzie omówienie tekstów wraz z zaproszonym gościem.

Krzysztof Varga urodził się w 1968 roku w Warszawie. Mieszka na Mokotowie. Opublikował powieści „Chłopaki nie płaczą” (1996), „Śmiertelność” (1998), „Tequila” (2001; książka znalazła się w finale Nagrody Literackiej Nike 2002), „Karolina” (2003) i „Nagrobek z lastryko” (2007). Za tę ostatnią autor otrzymał nagrodę Książka Zimy 2006/2007 oraz nominację do Nagrody Mediów Publicznych „Cogito”, a ponadto książka znalazł się w finałowej siódemce Nagrody Literackiej Nike 2008. Krzysztof Varga jest także autorem prozy eseistycznej „Bildungsroman” (1997) oraz tomu „45 pomysłów na powieść” (1998), za który otrzymał nagrodę Fundacji Kultury. Wspólnie z Pawłem Duninem-Wąsowiczem opublikował słownik literatury najnowszej „Parnas Bis. Słownik literatury polskiej urodzonej po 1960 roku” (1995) i antologię wierszy „Macie swoich poetów” (1996), której wybór współtworzył Jarosław Klejnocki. W 2008 roku opublikował „Gulasz z turula” (2008), za który otrzymał nagrodę czytelników Nike 2009. W 2010 roku ukazała się jego powieść „Aleja Niepodległości”, a w 2012 „Trociny”, także nominowane do Nagrody Nike. Proza Krzysztofa Vargi tłumaczona jest na węgierski, bułgarski, słowacki, serbski, ukraiński, chorwacki, włoski.


„Poziom szczęścia w narodzie polskim wzrasta coraz bardziej, ponieważ jest coraz mniejsza liczba czytelników. Jak tak dalej pójdzie, będziemy żyli w społeczeństwie absolutnie szczęśliwym i bezproblemowym. Owszem, literatura komplikuje życie, ponieważ wprowadza do niego pierwiastek refleksji.” Krzysztof Varga