Wydawnictwo dla ludzi

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 14 sierpnia 2013

Zastój. Utarte schematy. Powtarzalne historie. Monotonia. Z tym wszystkim obiecuje walczyć Wydawnictwo Craiis – nowy głos na naszym rynku fantastycznym.

 

To przedsięwzięcie, jakiego w Polsce jeszcze nie było. Narodziło się na gruncie stowarzyszenia literackiego, którego zasięg obejmuje cały kraj. To z doświadczenia, pasji i kreatywności jego członków wyewoluował Craiis – unikalna, oddolna inicjatywa, której głównym celem jest ożywienie polskiej fantastyki.   

 

– Sami jesteśmy czytelnikami – powiedziała Katarzyna Wolak, założycielka Wydawnictwa Craiis. – I wiemy, czego oczekuje się od dobrej literatury. Niepokoi nas stagnacja w sektorze fantastycznym, więc stawiamy na jeszcze nieznanych, kreatywnych twórców. W ostatnich latach dały się zaobserwować zachowawcze tendencje i wałkowanie w kółko tych samych nazwisk. My chcemy wprowadzić coś nowego.  

 

We wrześniu Craiis wyda antologię „Teorie Spisku”, w której znajdzie się 13 utworów. Większość to dzieła debiutantów. Prace zostały wyłonione podczas konkursu.

 

 – Odzew był niesamowity – przyznaje Katarzyna Wolak. – To była stosunkowo mała inicjatywa, a w bardzo krótkim czasie dostaliśmy ponad setkę prac. To tylko udowodnia, jakie jest zapotrzebowanie na fantastykę spoza głównego nurtu.

 

W tej chwili trwają prace redaktorskie nad antologią „Teorie Spisku”, które można będzie nabyć w przedsprzedaży internetowej i podczas łódzkiego Kapitularza. Na początek 2014 planowana jest publikacja kolejnej antologii.