Warszawska Premiera Wydawnicza dla Julii Fiedorczuk

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 4 lipca 2013

Jest nam niezwykle miło poinformować, że Czerwcową Nagrodę Warszawskiej Premiery Literackiej otrzymała Julia Fiedorczuk. Wiadomość cieszy nas tym bardziej, że wyróżnienie przyznano poetce aż za dwie książki wydane przez Biuro Literackie, czyli autorski tom tuż-tuż oraz przekłady utworów Laurie Anderson zebrane w książce Język przyszłości.
 
Nagroda przyznawana jest od 1985 roku. Jej organizatorami są Ministerstwo Kultury, Miasto Stołeczne Warszawa, Fundacja Kultury Polskiej, Biblioteka Publiczna m. st. Warszawy, Biblioteka Główna Województwa Mazowieckiego, Muzeum im. Adama Mickiewicza, Staromiejski Dom Kultury oraz Okręg Warszawski Stowarzyszenia Księgarzy Polskich.
 
Kapituła powoływana przez te instytucje przyznaje wyróżnienie książce żyjącemu pisarzowi z Warszawy za książkę wyróżniającą się wartością literacką i intelektualną. W pierwszej kolejności jury bierze pod uwagę publikacje z zakresu literatury pięknej (poezja, proza, dramat). Z dwunastu laureatów, którzy otrzymali wyróżnienie Warszawskiej Premiery Literackiej zostanie wybrana książka roku.
 
Julia Fiedorczuk jest trzecią autorką, która otrzymała to wyróżnienie za książkę wydaną w Biurze Literackim. Wcześniej były to Joanna Mueller za Stratygrafie oraz Krystyna Rodowska za antologię poezji iberoamerykańskiej Umocz wargi w kamieniu. Wyróżnienie zostanie przyznane 2 lipca o godzinie 17:00 w Klubie Księgarza na Rynku Starego Miasta 22/24 w Warszawie.
 
Julia Fiedorczuk wydała w Biurze Literackim wszystkie swoje książki. Zarówno poetyckie: Listopad nad Narwią (2000), Bio (2004), Planeta rzeczy zagubionych (2006),Tlen (2009),tuż-tuż (2012), jak również prozę: Poranek Marii i inne opowiadania (2010), Białą Ofelię (2011) i książki translatorskie wydane w roku 2012: Obroty cudów i Korona dla Hansa Andersen Laury (Riding) Jackson i Język przyszłości Laurie Anderson.