Nowy numer Dodatku Literackiego Gdyni

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 16 czerwca 2013


 


Przed nami kolejny numer Dodatku Literackiego - Gazety Nagrody Literackiej Gdynia. Tradycyjnie w periodyku nie zabraknie laureatów oraz nominowanych do gdyńskiego lauru, a także dyskusji wokół literatury. 


"Bawi mnie obserwowanie, jak szamoczemy się w sidłach pojęcia "przezroczystości", czy "transparentności" aplikowanych do polityki przede wszystkim. Od lat śledzę to na przykładzie Francji; gdy pisałem "Przezroczystość", prowadziłem dziennik użycia tego pojęcia we francuskich mediach, jego frekwencja była zadziwiająca, było to słowo-omnibus kursujące we wszystkich dyskursach..." - Marek Bieńczyk w rozmowie z Krzysztofem Siwczykiem.

 

"Poezja gniewu: języki zysków, języki strat (na marginesach wierszy Kiry Pietrek) - tekst Jakuba Skurtysa

"Zagłada Borgiów w 2012 (Szyderca)" - fragment prozy Anatola Ulmana

"Dziesięc lat milczenia (w sensie - niewydawania książki znowymi wierszami, ale i praktycznie bez ich pisania), to doświadczenie dobre. Zbierałem słowa, obrazy, myśli, zdarzenia, pomysły, one się rozrastały w jeden kilkudziesięciostronicowy plik, co potem spowodowało konieczność nielichego wysiłku, by z owej całości powyjmować poszczególne wiersze..." - rozmowa z Marcinem Baranem 

Ponadto w numerze: wiersze Tadeusza Dąbrowskiego, Tomaza Salamuna i W. H. Audena, feslietony Marka Adamca, Szczepana Kopyta, Marka K. E. Baczewskiego, recenzje książek a taże komiks.

Dodatek będzie kolportowany 17 czerwca jako bezpłatny insert w "Dzienniku Bałtyckim" (Trójmiasto) oraz w "Polsce - Metropolii Warszawskiej". Również tego dnia periodyk będzie do pobrania na www.nagrodaliterackagdynia.pl.

 

Jednocześnie przypominamy, że już za tydzień (20 - 22 czerwca) rozpoczyna się szósty Festiwal "Literaturomanie - Dni Nagrody Literackiej Gdynia". Wśród gości pojawią się m.in. Wojciech Jagielski, Justyna Bargielska czy Marek Bieńczyk. Podczas imprezy będą dostępne także archiwalne wydania "Dodatku".