Prolog Portu Literackiego 2014

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 12 czerwca 2013

 
 

21 kwietnia zakończyliśmy 18. Port Literacki a już mamy przyjemność zaprosić naszych czytelników na spotkanie zapowiadające kolejną edycję festiwalu. Cykl spotkań "Port Literacki Wrocław 2014: prolog". 20 czerwca o godzinie 18:00 zainauguruje wieczór dwóch wrocławskich poetów: Konrada Góry oraz Bogusława Kierca, zaś spotkanie poprowadzi dr Adam Poprawa z Uniwersytetu Wrocławskiego.

 

 

Przyczynkiem do spotkania są dwie premiery Biura Literackiego z serii "44. Poezja polska od nowa". Pierwszą z nich jest tom wierszy Anny Kamieńskiej Rzeczy małe w wyborze Bogusława Kierca, zaś drugi to zbiór Anny Świrszczyńskiej Kona ostatni człowiek nad którym czuwał Konrad Góra. Pod znakiem kolejnych książek z serii "44" tych upływa w Biurze Literackim czerwiec. 
  
Prolog Portu 2014, który odbędzie się w siedzibie Biura (Przejście Garncarskie 2), jest doskonałą okazją, aby spotkać się nie tylko z poezją zapomnianych polskich autorek, ale, przede wszystkim, wziąć udział w spotkaniu dwóch niezwykłych osobowości współczesnej literatury. Spotkanie prowadzone przez doktora Adama Poprawę zapowiada się niezwykle interesująco, co w zderzeniu z bohaterami wieczoru może przynieść interesujący efekt. 
  
Wrocławski poeta Konrad Góra jest autorem czterech poetyckich zbiorów: Requiem dla Saddama Husajna i inne wiersze dla ubogich duchem (2008), Pokój widzeń (2011), Fasolka po brytyjsku – nr 1(2011) oraz Siła niższa (full hasiok) (2012). Uczestnicy tegorocznego Poru Literackiego zapewne pamiętają go z prowadzenia, wraz z Robertem Rybickim "Linii Zmiany Daty". 
  
Drugi gość, obchodzący w tym roku 70 urodziny, Bogusław Kierc opublikował kilkanaście tomików wierszy, wśród których znalazły się wydane przez Biuro Literackie zbiory: ZaskroniecSzewski poniedziałekRtęćPlankton oraz Manatki. Jest autorem biografii oraz edytorem tekstów Rafała Wojaczka, jak również pedagogiem na PWST we Wrocławiu oraz aktorem w tutejszym Teatrze Współczesnym. 
  
Spotkanie poprowadzi doktor Adam Poprawa z Instytutu Filologii Polskiej UWr. Poeta, prozaik, krytyk, historyk literatury i wykładowca. Opublikował kilka tomików poetyckich oraz książek o literaturze m.inMickiewicz, czyli wszystkoForma i afirmacja czyKultura i egzystencja w poezji Jarosława Marka Rymkiewicza. Zasiada w jury Wrocławskiej Nagrody Literackiej Silesius. 
  
Prologiem Portu Literackiego, organizowanym w czwartki, co trzy tygodnie, po godzinie 18;00, mamy zamiar wrócić do tradycji bliższego spotkania z naszymi autorami. Jednocześnie chcielibyśmy już teraz przygotować czytelników naszego wydawnictwa do przyszłorocznej edycji  festiwalu, aby te wieczory, na niemal rok przed Portem, stały się nie tylko świętem poezji, ale również dawały możliwość dyskusji między uczestnikami kolejnych spotkań.