Festiwal Ryszarda Krynickiego RK'70

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 3 czerwca 2013

 Zapraszamy 4 czerwca o godz. 11 do Cafe Kulturalna w Warszawie na konferencję prasową III Światowego Kongresu Tłumaczy Literatury Polskiej, podczas której zostanie zaprezentowany również urodzinowy festiwal Ryszarda Krynickiego. Opowie o nim Marcin Baran.

 

Festiwal RK'70, 26-28 czerwca 2013 r.

 

W 2013 roku 70. urodziny obchodzi wybitny polski poeta - Ryszard Krynicki. Festiwal, organizowany z tej okazji w Krakowie, w dniach 26 – 28 czerwca, będzie fetował, co oczywiste, przede wszystkim Krynickiego – poetę. Ale przecież Ryszard Krynicki to także tłumacz poezji i wydawca. Krynicki to także miłośnik książek, ich namiętny zbieracz. I wszystkie te pola aktywności twórczej, zawodowej i życiowej będą chcieli organizatorzy pokazać podczas trzech dni jubileuszowego festiwalu RK'70 przy udziale m.in. Maszy Potockiej, Ewy Lipskiej, Adama Zagajewskiego, Adama Michnika, Piotra Piotrowskiego, Andrzeja Sosnowskiego oraz Pablopavo.

 

Zwieńczeniem jubileuszu będzie wielkie czytanie wierszy dla Ryszarda Krynickiego i z Ryszardem Krynickim w krakowskim Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. A wcześniej spotykać się będziemy w także krakowskich MOCAK-u i Centrum Kultury Żydowskiej Fundacji Judaica. A na Uniwersytecie Jagiellońskim przedpołudniami przez trzy dni festiwalu będzie się odbywała sesja naukowa "Ryszard Krynicki: palimpsesty, labirynty, archipelagi".