Akcja Książka za Książkę

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 13 maja 2013

Już w najbliższy czwartek, 16 maja br.,  na Stadionie Narodowym  rozpoczynają się IV Warszawskie Targi Książki. W tym roku po raz pierwszy na targach odbędzie się akcja „Książka za książkę”, podczas której będzie można wymienić tradycyjne książki na elektroniczne.

 

Warszawskie Targi Książki rozpoczną się w najbliższy czwartek i potrwają do niedzieli. Po raz pierwszy przeprowadzona zostanie akcja „Książka za książkę”, czyli wymiana książek papierowych na elektroniczne, zorganizowana przez „Gazetę Wyborczą”, Publio.pl i  Warszawskie Targi Książki. Zainteresowani będą mogli przynieść ze sobą książki i w zamian za nie otrzymają kody rabatowe na darmowe pobranie e-booków ze specjalnej puli liczącej ponad pół tysiąca tytułów.

 

Akcja ma na celu zachęcić czytelników do dzielenia się książkami. Zebrane książki papierowe zostaną przeznaczone na cele społeczne. Jest to także promocja nowej formy czytelnictwa, jaką są lektury elektroniczne. Zasady są proste: do pięciu oddanych książek - dostajemy kod za każde wydanie, za każdą kolejną pulę do pięciu oddanych książek dostajemy jeden kod (czyli 6-10 oddanych książek - łącznie sześć kodów; 11-15 oddanych książek - łącznie siedem kodów; 16-20 - łącznie osiem kodów itd.). Jedna osoba może otrzymać maksymalnie 10 kodów na darmowe pobranie e-booków, które będą ważne do 26 maja.

Stoisko, gdzie będzie można oddawać książki w ramach akcji „Książka za książkę”, zostanie ustawione przy wejściu na promenadę (główny ciąg wystawienniczy, poziom 2), zaraz obok schodów ruchomych.

Akcja „Książka za książkę” odbywała się już kilkukrotnie podczas Targów Książki w Krakowie. W ubiegłorocznej edycji zebrano ponad 6 tys. książek.

 

Organizatorzy akcji: Publio.pl,  „Gazeta Wyborcza" i Warszawskie Targi Książki

Partner: Biblioteka Narodowa

Patroni medialni: Gazeta.pl, „Metro” i Radio TOK FM