Już za tydzień (15.05) premiera nowego kryminału Jakuba Szamałka, obiecującego młodego pisarza, znawcy antyku i scenarzysty gier komputerowych.
Szamałek łączy w swoich książkach formę kryminału z elementami historycznymi i obyczajowymi. Wartka akcja, suspens i dynamiczne dialogi sąsiadują z erudycyjnymi dygresjami dotyczącymi życia i historii starożytnych Greków. Autor docenia wagę detalu. W „Morzu Niegościnnym” starożytność nie funkcjonuje jedynie w charakterze dekoracji, lecz pulsuje autentycznym życiem. Proza młodego pisarza jest jak wehikuł, który zabiera czytelników do czasów przed nasza erą. Druga powieść Jakuba Szamałka dowodzi niezwykłego potencjału antycznego kryminału.
O najnowszej powieści, antycznych inspiracjach i zawodzie pisarza Jakub Szamałek rozmawiał będzie z Kubą Kuklą, dziennikarzem radiowej Czwórki. Na spotkaniu możliwość zakupienia książki przed premierą.
Jakub Szamałek (ur. 1986) jest doktorem archeologii śródziemnomorskiej, ukończył Oxford i Cambridge, był stypendystą fundacji Billa i Melindy Gatesów. Obecnie pracuje jako scenarzysta w CD Project RED (producencie gier Wiedźmin, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów oraz Cyberpunk 2077). Fascynat starożytności, na temat której prowadzi bloga na portalu tygodnika „Polityka” – www.sztukaantyku.blog.