Poezja Tu i Teraz – Ambasada Młodych

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 6 marca 2013

18.03.2013 r., godz. 10.00-14.00

 

 

W ramach Poezji Tu i Teraz odbędzie się wykład Elżbiety Owczarek na temat poezji konkretnej. Przedstawione zostaną najważniejsze w historii sztuki i literatury przykłady połączenia wizualnych bodźców odbiorczych, typografii i eksperymentów poetyckich, jak również współczesne przestrzenie, w których poezja konkretna egzystuje. Następnie warsztaty z typografii, prowadzone przez Zofię Oslislo. Uczestnicy samodzielnie popracują nad wizualną i typograficzną stroną tekstów poetyckich, zapoznają się ze sposobem widzenia tekstu poprzez dizajn i współczesne projektowanie. Uzupełnieniem wydarzenia będzie wizyta w Drukarni Archidiecezjalna w Katowicach, podczas której młodzież zapozna się z kolejnymi etapami druku i procesami udoskonalania produktów.

 

Elżbieta Owczarek-doktorantka w Katedrze Literatury Porównawczej Uniwersytetu Śląskiego. Wcześniej związana z Biurem Europejskiej Stolicy Kultury dla Katowic (współtworzyła wniosek aplikacyjny, organizowała wydarzenia i spotkania, była zaangażowana w promocję działań Biura). Współpracuje z instytucjami kultury (Fundacja Imago Mundi z Krakowa, Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie, Kronika w Bytomiu) i czasopismami (Kato Magazyn, Reflektor) jako copywriter. Obecnie pracownik Stowarzyszenia Inicjatywa.

 

Zofia Oslislo-absolwentka Projektowania Graficznego na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach oraz Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim. Asystentka w Katedrze Projektowania Graficznego ASP w Katowicach, gdzie wykłada przedmioty związane z liternictwem, typografią i edytorstwem. Pasjonatka liter i architektury. Najważniejsze projekty wydawnictw: wniosek aplikacyjny Miasta Katowice w konkursie na Europejską Stolicę Kultury (2010), "Katowicka moderna 1927-1939” (2012), „Ikony dizajnu w województwie śląskim” (2012).

http://zofiaoslislo.com

 

Poezja Tu i Teraz to projekt całorocznych spotkań dyskusyjnych, przeznaczonych dla młodych ludzi z aglomeracji śląskiej, połączonych z koncertami, pokazami slajdów, warsztatami i akcjami artystycznymi w przestrzeni miasta. Działania te mają na celu promocję poezji, jak również zachęcanie do jej interpretacji. Zajęcia będą tworzone we współpracy z poetami, redaktorami portali literackich, krytykami literackimi, muzykami. Jest to autorski projekt Domu Oświatowego Biblioteki Śląskiej włączony w działania Instytucji Kultury Katowice – Miasto Ogrodów pod szyldem „Ambasada Młodych”.

 

 

Dom Oświatowy Biblioteki Śląskiej, ul. Francuska 12, 40-015  Katowice