Klub Haftowanej Poezji

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 16 lutego 2013

28.02.2013 r., godz. 16.30-19.30

Tematem spotkania będzie taniec jako forma ekspresji. Wprowadzenie do tańca uchwyconego w słowie poetyckim poprowadzi Izabela Ochman oraz Anna Duda. Następnie odbędą się warsztaty Katarzyny Zimmer, edukatorki tańca, która upowszechnia autorską metodę wyrażania osobistych emocji poprzez ruch.

 

Klub Haftowanej Poezji, czyli elitarny klub dla kobiet, który będzie nawiązywał do kobiecych spotkań w przedwojennych Domach Oświatowych. Jego współczesna wersja połączy dwie idee. Pierwsza dotyczy czytania poezji bliskiej członkiniom klubu. Druga odniesie się do haftowania, które w XIX wieku było niezbędnym elementem edukacji młodych panien i jednym z najczęstszych kobiecych zajęć.

Elitarność klubu będzie polegała na wspólnym, głośnym czytaniu i tym samym wejściu do grona wybranych beneficjentów. Projekt w zamierzeniu ma być utopijną wersją klubów, stowarzyszeń i organizacji społecznych. Jego działania będą ewoluowały wraz z potrzebami uczestniczek. Być może przybiorą formę spotkań, wystaw haftowanych wierszy lub staną się cyklem rozmów o sztuce i literaturze w atmosferze relaksu na Tarasie Czytelniczym.

 

 

Dom Oświatowy Biblioteki Śląskiej, ul. Francuska 12, 40-015  Katowice