Współpraca. Przewodnik dla dzieci

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 6 lutego 2013

 

Wydawnictwo Krytyki Politycznej prezentuje kolejną publikację edukacyjną dla dzieci pt.: "Współpraca. Przewodnik dla dzieci". Autorzy publikacji to Janina Ochojska, Jakub Bożek i Agnieszka Wiśniewska.

"Współpraca" ma być źródłem wiedzy dla dzieci i młodzieży na temat kształtowania zasad współżycia społecznego i wynikających z tego korzyści; ma pobudzać refleksję dotyczącą postaw kooperacyjnych, sprzyjających budowaniu więzi społecznych i solidarności między jednostkami i grupami; ma wreszcie przygotowywać dzieci do działania w grupach szerszych niż rodzina. Adresatami publikacji są dzieci w wieku 9–13 lat.
 
 
 
Fragment wstępu:
 

"To jest książka o współpracy. 

O współpracy na różne sposoby. 

Kiedy po raz ostatni robiliście coś wspólnie z innymi?

Hmmm…

Może wspólnie z bratem umyliście samochód rodziców?

Albo z babcią porządkowaliście groby? Wspólnie, rzecz jasna. 

A może zbudowaliście wspólnie szałas w lesie?

Albo wspólnie wylaliście ślizgawkę koło szkoły?

Może namiot rozbity wspólnie stoi pewniej? A wspólnie upieczone ciasto lepiej smakuje?

Może kiedy współpracujemy – zbliżamy się do siebie? Bardziej się lubimy, uczymy się rozumieć i szanować wzajemnie? 

 Współpracują pszczoły i mrówki, ryby i słonie. Czasami od tego zależy ich życie. 

Współpracując, ludzie dokonują wielkich rzeczy. 

O tym jest mowa w tej książce."


"Współpraca" została przekazana do wszystkich bibliotek szkolnych w warszawskich szkołach podstawowych, jest także dystrybuowana wśród animatorów kultury i działaczy społecznych pracujących z dziećmi w świetlicach środowiskowych w wielu miejscowościach Polski. Książkę dodajemy także w prezencie przy zakupie dowolnego innego tytułu w księgarni internetowej KP. Jest również dostępna bezpłatnie w warszawskiej redakcji Krytyki Politycznej (ul. Foksal 16) oraz Świetlicach KP w Łodzi, Trójmieście i Cieszynie. 

Pierwsza z tej serii, wydana dwa lata temu, „Bieda. Przewodnik dla dzieci”, której współautorką jest Henryka Krzywonos, była jedną z najczęściej polecanych przez bardzo różne środowiska książek w 2011 roku: patronował jej Związek Nauczycielstwa Polskiego, omawiano ją w popularnych programach telewizyjnych, stała się też tematem ogólnopolskich dyskusji i podstawą lekcji prowadzonych w wielu szkołach w całej Polsce. Nakład "Biedy" został wyczerpany, ale wersję elektroniczną znajdziecie Państwo tutaj.


"Współpracę" znajdziecie Państwo w księgarni internetowej KP.
 
Całość dostępna także online.

Publikację współfinansuje m. st. Warszawa oraz Związek Nauczycielstwa Polskiego.
Patronat: Polska Akcja Humanitarna, Związek Nauczycielstwa Polskiego.