Wieczór z okazji 70. urodzin Bogusława Kierca

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 21 stycznia 2013

 

 

22 stycznia Bogusław Kierc będzie obchodził 70. urodziny. Biuro Literackie postanowiło uczcić wspólnie z wrocławskim autorem ten jubileusz, organizując specjalny wieczór poświęcony solenizantowi i jego najnowszej książce Manatki.

 

Z tej okazji zapraszamy na spotkanie z Bogusławem Kiercem, które odbędzie się w czwartek 24 stycznia o godz. 18:00 w Biurze Literackim (Przejście Garncarskie 2). Rozmowę z autorem poprowadzi wrocławska dziennikarka Magda Piekarska. Wydarzeniu będzie towarzyszyć wystawa zdjęć z archiwum gościa honorowego.

 

Urodzony w 1943 roku Bogusław Kierc jest wybitnym poetą, eseistą, aktorem i pedagogiem. Autor 21 tomów poetyckich, książek i opracowań krytycznoliterackich, m.in. poświęconych Julianowi Przybosiowi. Od 2000 roku aktor Wrocławskiego Teatru Współczesnego.

 

Odznaczony medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis", edytor utworów Rafała Wojaczka, napisał jego biografię Rafał Wojaczek. Prawdziwe życie bohatera (2007). Wieloletni gość Portu Literackiego, uczestniczył w jego pierwszych legnickich edycjach.

 

Styczniowe spotkanie będzie również okazją do rozmowy o książce Manatki, której premiera została wyznaczona właśnie na 24 stycznia. Najnowsza publikacja autora Rtęci zachwyca połączeniem wyrazistych opisów z wielką wrażliwością i czułością.

 

Manatki poruszają tematy od lat bliskie Bogusławowi Kiercowi - pytania o tożsamość, śmierć, dysonans między ciałem a duchem. Poznajemy pełen intensywnych barw świat, w którym istnienie jest ciągłym procesem.

 

 

Zobacz także

 

Fragmenty Manatek >>>

http://biuroliterackie.pl/przystan/czytaj.php?site=100&co=txt_4293