Nowy numer kwartalnika „Wakat"

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 7 stycznia 2013

 

Ukazał się właśnie najświeższy, 18–19 (3–4/2012) numer kwartalnika literackiego „Wakat/Notoria” w wersji papierowej, który jest już do nabycia w sześćdziesięciu Empikach w dwudziestu polskich miastach! Pełną listę sklepów, do których można pielgrzymować po „Wakat”, publikujemy na naszej stronie w zakładce Jak kupić, a w załączniku przesyłamy skan okładki.

 

Nowy numer tymczasem zaprasza następującymi pozycjami:

 

- „Re-konstrukcja ekopolis w najnowszej polskiej literaturze”. Z Marią Cyranowicz, Jakubem Momrą oraz Piotrem Śliwińskim rozmawiają Michał Czaja i Michał Kasprzak

- Tomasz Dalasiński, Wiersze

- Julia Fiedorczuk, „Gościnna: wstępne uwagi o kobiecie, etyce i estetyce” (Cz. I i II)

- Zofia Bałdyga, „Żywa natura z blondynką, morelami, szczytem góry i butelką brandy” (reportaż literacki z Armenii)

- Mateusz Grzeszczuk, Wiersze

- Aneta Kamińska, „Nomadka nomatka” (wiersz)

- Ola Wasilewska, „Siema Izrael, kupo piachu” (reportaż literacki)

- Agnieszka Będkowska Kopczyk, Wiersze

- Maciej Woźniak, „O odwrotnościach wojny” (Julia Fiedorczuk, „Tuż-tuż”)

- Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak, „Wsio (?) – o poezji Elżbiety Michalskiej”

- Szczepan Orłowski, „Pod” (fragmenty sztuki teatralnej)

- Kacper Płusa, Wiersze

- Maria Cyranowicz, „Odpomnienie” (Zyta Oryszyn, „Ocalenie Atlantydy”)

- Jakub Wencel, „Giorgio Agamben i profanowanie kapitalizmu”

- Zofia Bałdyga, „O Dominiki Dymińskiej przepisie na mięso”

- Emce, Manifestacja

- Michał Łukaszuk, „Ludzkie flaki po wielkim wybuchu” (Dominika Dymińska, „Mięso”; Dorota Masłowska, „Kochanie, zabiłam nasze koty”)

- Adam Wiedemann, „Znój (o nowej książce Waldemara Bawołka)”

- Waldemar Bawołek, „Litania” (fragment opowiadania)

- Justyna Radczyńska, „Profitrolki Zdrój” (projekt wystawiony w Muzeum Literatury z okazji VIII Manifestacji Poetyckich)

- Urszula Kulbacka, Wiersze

- Andrzej Szpindler, „Gadający obrazek. Raport z międzysfery 4”

- Katarzyna Fetlińska, Wiersze

- Joanna Mueller, „Herzensschatzi, komm” (o „Glossolaliach” Katarzyny Fetlińskiej)

- Szymon Majcherowicz, „Miłość, trauma i robaki w odbycie, czyli diwy z Vivy rendez-vous z literaturą” (Charlotte Roche, „Modlitwy waginy”)
- Łucja Dudzińska, Wiersze
- Ola Wasilewska, „Wszystkie kobiety Harry’ego Pottera”
- Maciej Skowera, „Końca nie widać. O portalu Pottermore.com”

- Natalia Kuc, „Voldemort kontra Mary Poppins. Status cyklu książek o Harrym Potterze w tradycji kulturowej Wielkiej Brytanii”

- Maja Baczyńska, Wiersze

- Łukasz Dynowski, Opowiadania

- Joanna Mueller, Wiersze

- Sylwia Omiotek, „Muzeum Niewinności” (rzecz o projekcie wykonanym przez uczestniczki seminarium Wspólny Pokój podczas VIII Manifestacji Poetyckich)

- Femziny (Marcin Sędłak, Kamila Pawluś, Maciej Woźniak, Ola Wasilewska, Paweł Kozioł, Olga Kapela)

- Joanna Lech, „Żyzność” (proza)

- Katarzyna Ewa Zdanowicz (Cyganiak), Wiersze

- Natalia Malek, „Patrzysz przez lupę na ten wasz przestworek, czyli o relacjach oko-ciało-język w wierszach Barbary Klickiej”

- Barbara Klicka, Wiersze

- Femziny (Paweł Kozioł, Maciej Woźniak, Ola Wasilewska)

- Maciej Woźniak, „O wyższości rozwiązłości nad wszetecznością” (Jerzy Jarniewicz, „Na dzień dzisiejszy i chwilę obecną”)

 

 

Na stronie Wakatu można już także czerpać z zasobów nowego wydania internetowego pisma (4/2012), prezentującego w różnorakich odsłonach „przypuszczające tryby życia”. Za chwilę też w zakładce Klipy pojawi się kolejna animacja Oli Wasilewskiej - tym razem do wiersza Seweryna Górczaka.

 

 

 „Wakat” na Facebooku.