Xięga – czytanie

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 30 listopada 2012

 

Xięga – czytanie

czas: czwartek, 6 grudnia 2012, godz. 19.00

miejsce: Warsztaty Kultury, ul. ks. J. Popiełuszki 5, Lublin
wstęp wolny

 

Xięga to przedsięwzięcie typu "work in progress", realizowane przez Jacka Hałasa od 1988 r.

Inspiracją dla niego była starosłowiańska inskrypcja (ze zbiorów biskupińskich), datowana na początek naszej ery. Inskrypcja - nie odczytana - jest formą graficzną oscylującą między symbolem a literą. Artysta postanowił ją odczytać, posługując się własnymi narzędziami i metodami nielingwistycznymi: obrazem, dźwiękiem, formą rzeźbiarską.

 

Tworzywo – tekst Xięgi - poddane zostanie wielokrotnej "obróbce".

Po pierwsze interpretacji, znakomitego mówcy, specjalisty od Wielkich  Romantycznych Monologów, aktora Macieja Wyczańskiego.

Po drugie, interpretacja ta, jak i sam tekst Xięgi, komentowany będzie na żywo przez Jacka Hałasa na ludowych instrumentach akustycznych (głos biały, lira korbowa, akordeon, drumla, flet pasterski).

Po trzecie, głos, interpretacja oraz komentarze, nim trafią do ucha słuchacza, zostaną poddane "obróbce" na elektronicznym warsztacie Rafała Zapały.

Po czwarte, treść Xięgi, jak i forma jej prezentacji oraz komentarzy, stanowić będzie pożywkę dla wizualnych wariacji Radka Bułtowicza.

 

Wykonanie:

Jacek Hałas – autor projektu, komentarze muzyczne. Absolwent ASP Poznań, muzykant, śpiewak, tancerz, rzemieślnik, kompozytor, niespokojny duch.

Maciej Wyczański – głos, interpretacja tekstu . Aktor, absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej, uczył się pod okiem Anny Seniuk, Zbigniewa Zapasiewicza i Krzysztofa Kolbergera.

Rafał Zapała – elektronika live . Kompozytor, aranżer, improwizator [pianista, perkusista, live electronics], asystent na Wydziale Kompozycji oraz pracownik Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Poznaniu,

Radek Bułtowicz – wizualna "oprawa" Artysta, fotograf, absolwent ASP Poznań i PWSTViT w Łodzi (dyplom pod kierunkiem prof. Józefa Robakowskiego). Wizualny "oprawca", autor wideoartów i wideoclipów.