Sezon czytań w Teatrze Dramatycznym

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 1 listopada 2012

Cykl Zapomniane w baśni” ma na celu zbliżenie się do odpowiedzi na pytania „Co przeżyliśmy i zapomnieliśmy w baśni?” oraz „Jak można spojrzeć na baśń oczyma współczesnego dorosłego człowieka?” Na każde spotkanie złożą się czytania baśni przez wybitnych polskich aktorów oraz dyskusje z publicznością, w której udział wezmą zaproszeni antropolodzy, psychoanalitycy, teoretycy literatury i religioznawcy. Moderatorem cyklu jest dr Cezary Żechowski (doktor nauk medycznych, psychiatra, psychoanalityk). W tym sezonie zanalizujemy baśnie, które w swych opracowaniach przywołuje m.in. Bruno Bettelheim.

Pierwsze spotkanie z tego cyklu odbędzie się 5. listopada o godzinie 19.00.

Natomiast w cyklu „Lektury Lektora” czytać i analizować będziemy najnowsze współczesne dramaty. Gospodarzami tego cyklu są: teatrolog dr Agnieszka Jarzyńska-Bućko i dramatopisarz Tadeusz Słobodzianek.

Cykl wykładów przygotował prof. Zbigniew Kadłubek, filolog klasyczny, znawca tragedii greckiej, który zaproponuje m.in. następujące tematy spotkań:  „Zabójcą jesteś ty!”. Autorytet człowieka tragicznego, „Wiara też upada”. Scena i polis, „Ludzi gnębi strach”. Terapia teatru.

Pierwszy wykład – 26 XI, godzina 19:00

Na wszystkie czytania i wykłady wstęp wolny.