DOBRA LITERATURA W RONDZIE SZTUKI.
Już od kilku lat katowicka Galeria Rondo Sztuki aktywnie włącza się w promocję literatury organizując cykl spotkań z pisarzami, tłumaczami, wydawcami pod nazwą POCZYTALNOŚĆ. Naszymi gośćmi byli m.in. Sylwia Chutnik, Agnieszka Drotkiewicz, Jacek Hugo- Bader, Marcin Świetlicki, Mikołaj Łoziński.
Po krótkiej przerwie ruszamy z kolejnymi spotkaniami. Już 19 października zapraszamy na spotkanie z Dominiką Dymińską promujące jej debiutancką książkę „Mięso”, a 14 listopada spotkamy się z Violettą Sajkiewicz i Robertem Ostaszewskim , autorami książki „Sierpniowe kumaki”.
Poniżej szczegóły na temat najbliższych spotkań, na które serdecznie zapraszamy.
19 października, piątek, godz. 18.00
POCZYTALNOŚĆ: spotkanie z Dominiką Dymińską, autorką powieści „Mięso”
Dominika Dymińska (1991) - tłumaczka, recenzentka kulinarna, trenuje jeździectwo. Prowadzi bloga o restauracjach: tastespotting.wordpress.com. Nie lubi piwa i podróży.
Proza Dominiki Dymińskiej uwodzi stylem Herty Müller i klimatem Aglai Veteranyi. Pisana świeżą, odkrywczą polszczyzną jest dziewczyńska, poetycka i intrygująca.
Tak o jej debiucie napisała Kinga Dunin:
„Neurotyczna potrzeba miłości przyprawia mnie o mdłości. Nienawidzę młodzieżowych powieści, dojrzewania, wrażliwych poetek i książek pisanych w pierwszej osobie, która nazywa się tak jak autorka. Nienawidzę siebie za to, że 40 lat temu ta książka by mi się podobała. Ba, uznałabym ją za genialną. Nienawidzę, ale czytam i nie mogę przestać. Bo to jest bardzo dobra książka!”
Współorganizator cyklu: Instytucja Kultury Katowice Miasto Ogrodów
Wydarzenie organizowane w ramach projektu AMBASADA MŁODYCH.
14 listopada, środa, godz. 18:00
POCZYTALNOŚĆ: spotkanie z Violettą Sajkiewicz i Robertem Ostaszewskim
Sierpniowe kumaki" to nadmorski kryminał śląsko-krakowskiego duetu. Trochę szaleństwa, ponętne plażowiczki, lokalne tajemnice i szemrane interesy. A dla miłośników kryminałów smaczna niespodzianka!Nie tak miał wyglądać schyłek sierpnia. Nadkomisarz Edmund Polański - jeden z najlepszych śledczych w kraju - pędzi na Półwysep Helski, poważnie narażając się energicznej małżonce. Jego podwładny, trochę niesforny, lecz sympatyczny podkomisarz Adam Tyszka, podczas kilkudniowego urlopu wpakował się w nie lada kabałę i siedzi w areszcie oskarżony o... morderstwo. W tym samym czasie ktoś taranuje samochód wszędobylskiej ekolożki, zostaje porwana córka miejscowego krezusa, a pewna turystka znika bez śladu. Coś niedobrego dzieje się z rybami, ale o tym rybacy milczą jak zaklęci. Lokalni policjanci niechętnie patrzą na Polańskiego, który postanawia pomóc nieudolnym kolegom rozwikłać mnożące się zagadki. Oczywiście, gdyby ktoś pytał - nigdy go tam nie było! ukryj.
Współorganizator cyklu: Instytucja Kultury: Katowice Miasto Ogrodów.
Wydarzenie organizowane w ramach projektu AMBASADA MŁODYCH.
RONDO SZTUKI
Galeria ASP w Katowicach RONDO SZTUKI - jedna z najbardziej cenionych instytucji kultury na Śląsku - w tym roku obchodziła 5-lecie swojej działalności. Zaczynając w 2007 roku z pozycji uczelnianej galerii w ciągu 5 lat na stałe wpisało się w kulturalną mapę Śląska i stało się jedną z najbardziej rozpoznawalnych śląskich marek. Program galerii jest różnorodny, dynamiczny i otwarty. Artyści związani z katowicką uczelnią, twórcy lokalni, studenci, debiutanci spotykają się tu z artystami światowej sławy. Sztuka trudna, kontemplacyjna, wymagająca skupienia bezkonfliktowo istnieje obok współczesnego dizajnu czy komiksu. Lokalność styka się z uniwersalnością, młodość z dojrzałością, powaga z lekkością. W 2011, jako jedyna śląska instytucja, Rondo Sztuki zostało zaproszone do współorganizacji kulturalnego programu polskiej prezydencji w parlamencie europejskim. W jego ramach opracowało i zrealizowało w pełni autorski 5 tygodniowy projekt TAKK! (Tymczasowa Akcja Kulturalna Katowice!), który odbił się szerokim echem w polskich mediach i spotkał się z ogromnym zainteresowaniem mieszkańców Śląska.
Obok działalności wystawienniczej, galeria jest organizatorem cyklicznych wydarzeń kulturalnych, takich jak: cykl Poza Kadrem (spotkania z najciekawszymi polskimi fotografami), Poczytalność (spotkania z pisarzami, wydawcami, tłumaczami mające na celu promocję literatury), cykl Kto zabił polski komiks? (spotkania z twórcami komiksów), czy Witryna Dizajnu (prezentacja dobrego polskiego wzornictwa w oknach galerii). Galeria jest również platformą dla różnego rodzaju warsztatów, konferencji, wykładów i koncertów muzycznych.
Galeria Rondo Sztuki
Rondo im. Gen. Jerzego Ziętka 1
Katowice
promocja.rondosztuki@gmail.com
tel. 32/7201132, 664127432
Zapraszamy również do księgarni ZŁA BUKA, która znajduje się na parterze Ronda Sztuki.