Nowy album ,,Dwór polski w starej fotografii"

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 12 września 2012

 

Nowy album „Dwór polski w starej fotografii” to wybór ponad stu najpiękniejszych zdjęć w przekrojowy sposób ukazujących 83 dwory z różnych terenów dawnej Rzeczpospolitej.

 

W świat polskiego dworu wprowadza wybitny znawca tematu, profesor historii sztuki J.K.Ostrowski, specjalizujący się w tematyce zabytków Krakowa oraz problematyce dotyczącej dawnych Kresów Rzeczpospolitej. Jest również dyrektorem Zamku Królewskiego na Wawelu oraz konserwatorem zabytków Wzgórza Wawelskiego.

 

Autor przypomina, iż w zasadzie „ z niewielkimi wyjątkami nie można dziś zobaczyć autentycznego dworu polskiego z jego wyposażeniem i mieszkańcami, którzy ostatecznie decydują o atmosferze domu. Starając się wyobrazić sobie ten zaginiony świat, warto zagłębić się w stare fotografie.” Wydawnictwo pozwala odkryć na nowo rzeczywistość, która już nie istnieje, świat polskiego dworu – symbolu tradycji, historii, patriotyzmu i kultury. Budynki są tu tylko pretekstem do ukazania poprzez obrazy pełni kultury szlacheckiej i ziemiańskiej. Rozbudowane podpisy zawierają najważniejsze informacje na temat dworu i jego właścicieli.

 

Album przybliża historię polskich siedzib ziemiańskich z obszaru Wołynia, Podola, Ukrainy, Litwy, dawnego Królestwa Polskiego i leżącej poza nim części Małopolski oraz Wielkopolski. Większość prezentowanych fotografii pochodzi z okresu międzywojennego oraz sprzed pierwszej wojny światowej. Autor. Oryginalny projekt graficzny książki opracował Tadeusz Nuckowski. Prace grafika wystawiane są w wielu polskich i światowych galeriach.

 

Dwór polski w starej fotografii. Wybór najciekawszych zdjęć

Wstęp: J.K. Ostrowski

Wydawnictwo Bosz

www.bosz.com.pl

http://www.facebook.com/pages/Wydawnictwo-BOSZ/216418680989