Międzynarodowy Festiwal Kryminału 2012

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 22 sierpnia 2012

 

Niecałe dwa miesiące minęły od zakończenia Międzynarodowego Festiwalu Kryminału Wrocław 2011, tymczasem już znana jest data kolejnej edycji imprezy. Międzynarodowy Festiwal Kryminału Wrocław 2012 odbędzie się w terminie 16-21 października.

Miłośników literatury czeka więc prawie tydzień wypełniony dyskusjami, wykładami, pokazami filmowymi i spotkaniami z najważniejszymi autorami gatunku. W planach także kolejna, czwarta już odsłona Kryminalnych Warsztatów Literackich.

Międzynarodowy Festiwal Kryminału odbywa się od roku 2005. Jego pierwsze trzy edycje odbywały się w Toruniu, będąc częścią tamtejszego spotkania Cztery Pory Książki. Dopiero w 2008 roku inicjatywę przeniesiono do Wrocławia, czyniąc z wydarzenia o raczej lokalnym zasięgu przedsięwzięcie międzynarodowe.

Wśród gości, którzy swoją obecnością zaszczycili dotychczasowe odsłony wydarzenia pojawili się najważniejsi pisarze literatury kryminalnej, poeci i dziennikarze z kraju i z zagranicy, między innymi: Marcin Baran, Mariusz Czubaj, Alicia Giménez-Bartlett, Gaja Grzegorzewska, Krzysztof Kotowski, Edward Pasewicz, Maja Sjöwall, Marcin Świetlicki, Krzysztof Warga, Jan Costin Wagner czy Robert Ziębiński.


Szczegółowy program już wkrótce na www.festiwal.portalkryminalny.pl