Batman w Popkulturze – spotkanie w Warszawie

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 30 czerwca 2012

 

Batman w Popkulturze
Kiedy? – 10 lipca, godz. 17.30
Gdzie? - empik junior, ul. Marszałkowska 116/122, Warszawa

 

Batman po raz pierwszy pojawił się na kartach komiksu w 1939 roku. Od tego czasu jego przygody opowiadano na dziesiątkach tysięcy komiksowych stron, w licznych ekranizacjach filmowych, serialach telewizyjnych, a także w grach komputerowych. W ciągu minionych dziesięcioleci zmieniał się jego wizerunek graficzny, rozbudowało się uniwersum, ewolucji ulegał także sam Batman. Stał się jedną z najmroczniejszych i najbardziej skomplikowanych postaci światowego komiksu oraz kina.

 

Tuż przed premierą najnowszego filmu Christophera Nolana – „Mroczny Rycerz powstaje” (premiera 27.07) o fenomenie Batmana, wpływie tej postaci na sztukę komiksu i całą popkulturę, a także o najnowszych komiksach, filmach i grach z Batmanem opowiedzą specjaliści, wydawcy, publicyści.

 

W spotkaniu udział wezmą:
Konrad Hildebrand (redaktor naczelny Polygamia.pl)
Tomasz Kołodziejczak (wydawca komiksów – Egmont, pisarz)
Wojciech Nelec (redaktor serwisu BatCave)
Bartosz Węglarczyk (dziennikarz – „Sukces”)
Robert Ziębiński (dziennikarz – „Newsweek”)

 

Fani Batmana będą mogli wziąć udział w konkursie z cennymi nagrodami (komiksy, kolekcjonerskie pakiety DVD i figurki Batman), obejrzeć zapowiedzi najnowszego filmu „Mroczny Rycerz powstaje”, a także przedpremierowo kupić trzy nowe komiksy: „Powrót Mrocznego Rycerza”, „Nawiedzony Rycerz”, „Batmana – najlepsze opowieści”.

 

Harmonogram eventu:
17.30 – emisja materiałów filmowych
17.30-18.30 – konkurs wiedzy nt Batmana
(test – 20 pytań, do pobrania i oddania w wyznaczonym miejscu)
18.00-19.30 –start eventu „Batman – Fenomen w Popkulturze” – panel dyskusyjny
19.30 – rozstrzygnięcie konkursu z nagrodami

 

Źródło: Informacja prasowa