ABCadło idei: Z - Zmiany

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 4 czerwca 2012

Biblioteka Śląska w Katowicach, Res Publica Nowa oraz Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów zapraszają na seminarium z cyklu „DNA Miasta: ABCadło idei” w Katowicach. Gościem spotkania będzie Edwin Bendyk.

Celem projektu jest włączenie naukowców, intelektualistów i mieszkańców miasta we wspólne poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Jak odszyfrować zmiany zachodzące we współczesnych społeczeństwach, zrozumieć nowe procesy i zachowania? Czy można odkryć mechanizmy rządzące przemianami kulturalnymi i społecznymi? Jak owe zjawiska odciskają swoje piętno na życiu miasta?

 

W ramach projektu zostaną zorganizowane publiczne wykłady wybitnych postaci polskiej kultury oraz powiązane z nimi warsztaty dla zainteresowanych mieszkańców Katowic.

Seminarium odbędzie się 15 czerwca 2012 r. w Domu Oświatowym Biblioteki Śląskiej (ul. Francuska 12, Katowice). O godz. 12.00 rozpoczną się warsztaty prowadzone przez członków redakcji „Res Publiki Nowej”. Ich podsumowaniem będzie rozpoczynająca się  o odz. 15.30 dyskusja z Edwinem Bendykiem, poświęcona współczesnym wykluczonym, zmieniającej się/ zanikającej klasie średniej, zmianie priorytetów, wyobrażeniom społeczeństwa i wyzwaniom stojącym przed młodymi. Ważnym elementem wydarzenia będzie również projekt „Miasto Marzeń” realizowany przez Instytucję Kultury Katowice – Miasto Ogrodów.

 

Zgłoszenia:

Dom Oświatowy Biblioteki Śląskiej

ul. Francuska 12, Katowice

e-mail: domoswiatowy@bs.katowice.pl

tel.: 32 255 43 21

 

www.bs.katowice.pl

www.facebook.com/DomOswiatowyBibliotekiSlaskiej