Biblioteka Śląska w Katowicach, Fundacja Res Publica im. Henryka Krzeczkowskiego oraz Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów zapraszają na cykl seminariów „DNA Miasta: ABCadło idei”.
Celem projektu jest włączenie naukowców, intelektualistów i mieszkańców miasta we wspólne poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Jak odszyfrować zmiany zachodzące we współczesnych społeczeństwach, zrozumieć nowe procesy i zachowania? Czy istnieje klucz, dzięki któremu można odkryć mechanizmy rządzące przemianami kulturalnymi i społecznymi? Jak owe zjawiska odciskają swoje piętno na życiu miasta?
W ramach projektu zostaną zorganizowane wykłady wybitnych postaci polskiej kultury oraz warsztaty dla zainteresowanych mieszkańców metropolii.
Istotą programu „DNA Miasta” jest współpraca mieszkańców, władz miejskich, organizacji pozarządowych. Im większa liczba osób zaangażowanych w projekt, tym większy sukces on odniesie. Każdy uczestnik będzie mógł podzielić się (dobrymi lub złymi) doświadczeniami związanymi z dialogiem między mieszkańcami a administracją, społecznymi konsultacjami czy też różnymi próbami wpływania na kulturalną rzeczywistość miasta.
Dom Oświatowy Biblioteki Śląskiej jest interdyscyplinarną platformą kultury. Prowadzi działalność edukacyjną, artystyczną oraz twórczą, stanowiącą integrację różnorodnych energii współczesnej kultury. To unikatowe połączenie Czytelni Sztuk, Galerii Intymnej, Salonu Integracji Sztuki oraz Tarasu Czytelniczego. Podejmowane tu działania oscylują wokół literatury, muzyki, sztuk wizualnych, teatru oraz filmu. Dom Oświatowy Biblioteki Śląskiej to przestrzeń, w której tradycja łączy się z nowoczesnością.
Najbliższe spotkanie 18 maja 2012 r., gościem Domu Oświatowego Biblioteki Śląskiej będzie Paweł Dunin-Wąsowicz.
Zgłoszenia na spotkania oraz dodatkowe informacje:
tel.: 32 2554321
e-mail: domoswiatowy@bs.katowice.pl