Darmowe e-booki z Korporacji Ha!art

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 20 marca 2012

Pojawiły się dwa e-booki sygnowane przez Korporację Ha!art, udostępnione bezpłatnie w formatach EPUB, MOBI i PDF.

 

Pierwszy z nich, "EduFactory. Samoorganizacja i opór w fabrykach wiedzy" stanowi zbiór tekstów stawiających ważne pytania o kierunki rozwoju współczesnych uniwersytetów:

 

Czy tym, czym kiedyś dla kapitalizmu przemysłowego była fabryka, dziś dla kapitalizmu kognitywnego jest uniwersytet? Czy możemy zaobserwować podobne mechanizmy wyzysku i kontroli pracy? Czy uniwersytet może być skuteczną przestrzenią organizacji oporu, podobną do tej, jaką stanowiły fabryki ery industrialnej? Te i wiele innych pytań przepuszczonych przez metaforyczną soczewkę „uniwersytetu-fabryki”, pozwoliło na przeprowadzenie dogłębnych, kolektywnych badań, które członkowie Edu-factory przedstawili w Towards a Global Autonomous University. Polska książka Edu-factory. Samoorganizacja i opór w fabrykach wiedzy wychodzi od tamtych rozważań, poszerza ich zakres i próbuje odnieść je do warunków, w których rozwijają się półperyferyjne uniwersytety.

 

Książka dostępna jest pod adresem: http://ha.art.pl/wydawnictwo/katalog-ksiazek/2233-edufactory-samoorganizacja-i-opor-w-fabrykach-wiedzy.html


Drugi darmowy e-book to powieść "Ojciec odchodzi" Piotra Czerskiego, autora głośnego ostatnio tekstu "My, dzieci sieci". Książka, wydana w 2006 r. w wersji papierowej, od dziś dostępna jest za darmo, w formatach EPUB, MOBI i PDF.

 

Krytyczna minipowieść o tzw. pokoleniu Dżej Pi Tu. Obraz społeczeństwa polskiego w Krakowie zestawiony z obrazem medialnym; wszechobecne stacje telewizyjne, okno na Franciszkańskiej, Marsze Milczenia, Mecze Pokoju, Czarny Internet i wiele innych zbiorowych akcji.

 

Książka dostępna jest pod adresem: http://ha.art.pl/prezentacje/27-proza/2327-piotr-czerski-ojciec-odchodzi-pobierz-za-darmo-pdf-epub-i-mobi.html