Nowe spojrzenie na baśnie braci Grimm

anonim
Anonimowy użytkownik
Kategoria literatura · 13 marca 2012

W dwusetną rocznicę pierwszego wydania Kinder- und Hausmärchen Koło Naukowe Baśni, Literatury dziecięcej i Młodzieżowej i Fantastyki UW serdecznie zaprasza na konferencję poświęconą baśniom braci Grimm – „Grimm2 – potęga dwóch braci”.

Spotkanie odbędzie się 16–17 marca na Uniwersytecie Warszawskim. Konferencja będzie  próbą nowego odczytania baśni znanych czytelnikom i przypomnienia tych mniej znanych, ma też pokazać fundamentalny wpływ twórczości Grimmów na kulturę Zachodu.



– Konferencja jest świetną okazją do ponownego przyjrzenia się baśniom braci Grimm, które już od 200 lat fascynują swoimi tajemnicami – mówi Weronika Kostecka, współorganizatorka konferencji. – Chcemy pokazać różnorodne aspekty tych opowieści, ale też podyskutować o ich ważnym wpływie na zachodnią kulturę i sztukę, także XXI wieku. Wierzymy, że ten temat zainteresuje nie tylko literaturoznawców czy kulturoznawców, lecz także wielu miłośników baśni – dodaje.



Podczas konferencji poruszone zostaną takie zagadnienia jak kontrowersyjne motywy w baśniach braci Grimm, baśniowe inspiracje we współczesnej literaturze i sztuce (m.in. w teatrze, filmie, sztukach plastycznych, fotografii), bracia Grimm a popkultura.



Konferencja odbędzie się 16 i 17 marca na Uniwersytecie Warszawskim (piątek – Pałac Kazimierzowski; sobota – Instytut Kultury Polskiej).


Pełen program konferencji: http://www.polon.uw.edu.pl/zycie/grimm2_program.pdf
Liczba miejsc jest ograniczona – prosimy o zgłaszanie chęci udziału na adres kn.basni@gmail.com