Tajne Komplety najlepszą księgarnią w Polsce!

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 13 lutego 2012

W sobotę 11 lutego zakończył się plebiscyt na najpiękniejszą księgarnię w Polsce. W ogólnopolskim konkursie, do którego zakwalifikowano 12 księgarń, zwyciężyła wrocławska Księgarnia Partnerska Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Tajne Komplety. Na księgarskim portalu organizatora konkursu - lubimyczytać.pl - głos na Tajne Komplety oddało 1378 czytelników. W ten sposób kolejne lokalne przedsięwzięcie wrocławskiej Fundacji Na Rzecz Kultury i Edukacji Im. Tymoteusza Karpowicza - pomysłodawcy księgarni - odnosi sukces w kraju.

 

Księgarnia jest bowiem jednym z głównych działań Fundacji, która zajmuje się też wydawaniem i promowaniem młodej literatury współczesnej. Na trzy dni przed ogłoszeniem wyników plebiscytu Piotr Makowski, autor wydanej przez Fundację Karpowicz książki "Soundtrack", otrzymał za nią nagrodę wrocławskiej "Gazety Wyborczej" wARTo. Po "Soundtrack" i inne książki Fundacji warto wstąpić do Tajnych Kompletów.

 

Głosowanie trwało od 18 stycznia do 11 lutego 2012. Przez cały czas trwania Plebiscytu internauci przesyłali swoje opinie o księgarniach, na które głosowali. Najwięcej opinii, podobnie jak głosów, przesłano na temat Tajnych Kompletów. Na przykład Mariola pisała tak: "Wybrałam księgarnię Tajne Komplety, która znajduje się we Wrocławiu, ponieważ ma niepowtarzalny klimat starej, zakurzonej biblioteki, gdzie można usiąść w bujanym fotelu, wypić dobrą kawę i zaczytać się w ciekawej książce. Taki przytulny, domowy zakątek".

 

Co ciekawe tym bardziej, że tę domową atmosferę Tajne Komplety budują w samym sercu zawsze tłocznego wrocławskiego Rynku - wystarczy wejść w bramę Przejścia Garncarskiego, by znaleźć się poza codziennym zgiełkiem. W księgarni czeka na czytelników pieczołowicie dobrany księgozbiór bez choćby jednego przypadkowego tytułu, pyszna kawa, przekąski, szachy i bogactwo kulturalnych wydarzeń - paneli dyskusyjnych, spotkań autorskich, wykładów i kameralnych koncertów.

 

Zapraszamy do obejrzenia parudziesięciu relacji wideo ze spotkań w Tajnych Kompletach:
http://fundacja-karpowicz.org/category/tajne/archiwum-wideo/

Zapraszamy też na stronę www.tajnekomplety.pl i do polubienia profilu księgarni na Facebooku.
Osoby, które nie gościły jeszcze w Tajnych Kompletach, zapraszamy na wirtualną wizytę w 3D.