To najprawdopodobniej pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce. Tegoroczne „Literaturomanie” – Dni Nagrody Literackiej Gdynia (16-18 czerwca) odbędą się w specjalnie zbudowanym na tę okazję Miasteczku Literackim.
Już 12 maja, podczas Warszawskich Targów Książki, Kapituła Nagrody Literackiej Gdynia ogłosiła tegoroczne nominacje w kategoriach poezja, proza i eseistyka. Nominowani oraz liczni literaccy Goście zaproszeni
do Gdyni nieco ponad miesiąc później usłyszą nazwiska laureatów podczas uroczystej Gali Finałowej. Ta z kolei będzie zwieńczeniem festiwalu „Literaturomanie”. A wszystko to w nowoczesnej infrastrukturze zaaranżowanej w klimacie kawiarni i usytuowanej w pięknym otoczeniu nabrzeża, statków i bulwaru spacerowego. Naszą intencją jest wyjście jeszcze bliżej mieszkańców i przekonanie ich, że literaturomaniacy mają w Gdyni atrakcyjną, unikalną i cykliczną imprezę literacką. Owszem – niszową, bo taka jest jej specyfika, ale o wysokiej jakości – przekonuje Violetta Trella, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gdyni i jednocześnie sekretarz Kapituły Nagrody.
– Miasteczko będą tworzyć połączone ze sobą cztery namioty sferyczne, czyli w kształcie kulistym. Największy z nich będzie miał powierzchnię 300 m2 i tam też odbędą się koncerty festiwalowe oraz Gala. Zależnie od pogody, do dyspozycji będzie klimatyzacja. Wierzymy w sprzyjąjącą aurę, ale nawet w przypadku mocnego wiatru czy deszczu miasteczko będzie bardzo komfortowym miejscem dla przybyłych – informuje autor koncepcji, Mirosław Kasprzyk z Agencji Ambermedia. To już czwarta edycja festiwalu, jednak po raz pierwszy odbędzie się ona w całości w plenerze. W ramach wydarzenia miłośnicy literatury będą mieli okazję nie tylko wysłuchać interesujących rozmów, ale też samemu zabrać głos, wziąć udział w warsztatach literackich, zakupić interesujące książki czy wymienić się swoimi archiwalnymi zbiorami literatury. Wstęp na wszystkie wydarzenia (z wyjątkiem Gali) jest wolny.