Papierowy Ekran 2010 wręczony

Redakcja
Redakcja
Kategoria literatura · 26 maja 2010

 

Tegorocznym zdobywcą  Papierowego Ekranu został Ryms, wortal o książkach dla dzieci i młodzieży, wyróżnienia otrzymały serwisy Buszmeni oraz blog Joanny Janowicz Poczytalnia. Nagroda Czytelników przypadła serwisowi BiblioNETka.

 

Papierowy Ekran –  nagrodę dla najlepszego serwisu internetowego o książce, organizatorzy, Fundacja NADwyraz i miesięcznik „Wydawca”, przyznali już po raz czwarty. Uroczystość wręczenia statuetek odbyła się 22 maja, podczas 55. Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie.

 

Do Konkursu zgłoszono 78 serwisów, 20 z nich otrzymało nominację do Papierowego Ekranu i to wśród nich Kapituła dokonała wyboru laureata Nagrody Głównej i Wyróżnionych. W skład Jury wchodzą: Ewa Chuchro, Jolanta Gwioździk, Dorota Koman, Wojciech Kucharski, Maryla Kuisz i Leszek Onak. Nagroda Czytelników przypadła witrynie, za którą opowiedziała się największa liczba internautów, głosując poprzez stronę www.papierowyekran.pl.

 

Zdobywca Papierowego Ekranu, wortal Ryms (www.ryms.pl), mimo iż ma swój drukowany odpowiednik, kwartalnik pod tym samym tytułem, jest tworem zupełnie samodzielnym, który z budzącym podziw profesjonalizmem informuje o nowościach rynku wydawniczego dla dzieci i młodzieży oraz wydarzeniach, w których warto wziąć udział. Recenzje są przemyślane i ciekawe, więc po chwili spędzonej na stronie ma się ochotę powrócić do krainy dzieciństwa, chociażby tylko przez lekturę.

 

Pierwszy z wyróżnionych serwisów, Buszmeni (www.buszmeni.pl) to strona, na której prezentowane są książki powstałe w Pracowni Projektowania Książki prof. Macieja Buszewicza na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. To jedna z niewielu stron w konkursie, których uwaga skupia się głównie na tym, że warstwa wizualna książki, powinna korespondować z jej treścią. A całość może stać się dziełem sztuki.

 

Druga wyróżniona strona to Poczytalnia, blog ukryty pod adresem direlasua (www.direlasua.wordpress.com), czyli – po włosku – powiedzieć swoje, co od razu ostrzega, że właścicielka, Joanna Janowicz, nawet nie będzie starała się być obiektywną. Jednak dzięki barwnemu językowi i poczuciu humoru Janowicz Poczytalnia ma to nieuchwytne coś, co sprawia, że chce się wracać właśnie do tego bloga, a nie do wielu innych.

 

Przyznawana po raz drugi Nagroda Czytelników – zdecydowaną większością głosów – przypadła BiblioNETce (www.biblionetka.pl), wyróżnionej już w pierwszej edycji Papierowego Ekranu. Wyniki głosowania świadczą o tym, że BibilioNETka, w odświeżonej szacie graficznej, mimo coraz liczniejszej konkurencji, nadal pozostaje jednym z najpopularniejszych i najbardziej wiarygodnych źródeł informacji o tym, co warto czytać.  

Partnerem konkursu jest Ars Polona S.A., jego Patronami – Instytut Książki, Polskie Towarzystwo Bibliologiczne, Polskie Towarzystwo Wydawców Książek oraz serwis ksiazki.tv, a Sponsorem – Agencja Interaktywna Prekursor NT.