29 października ukazał się album „Herbert” z wierszami Zbigniewa Herberta śpiewanymi i recytowanymi przez znanych artystów, m.in Gabę Kulkę, Wojciecha Waglewskiego, Sebastiana Karpiela-Bułeckę i Macieja Stuhra. Płyta upamiętnia przypadającą w tym roku 85. rocznicę urodzin poety.
Pomysłodawcą projektu i kompozytorem muzyki do albumu „Herbert” jest Karim Martusewicz, lider międzynarodowej grupy muzycznej Karimski Club oraz basista legendarnego zespołu Voo Voo.
Zaproszenie do śpiewania i recytowania poezji Herberta przyjęli: Sylwia Wiśniewska, Gaba Kulka, Jan Nowicki, Wojciech Waglewski, Adam Nowak, Muniek Staszczyk, Sebastian Karpiel-Bułecka, Maciej Stuhr, Rafał Mohr oraz przyjaciele z międzynarodowej grupy muzycznej Karimski Club, którzy w swoich ojczystych językach interpretują twórczość mistrza. Dzięki archiwalnym nagraniom Polskiego Radia na płycie można też usłyszeć głos samego Herberta.
W książce znajdują się wiersze Zbigniewa Herberta („Głos wewnętrzny”, „Do Marka Aurelego”, „Pan Cogito a pop”, „Węgrom”, „Dwie krople”, „Kołatka”, „Przedmioty”, „Jedwab duszy”, „Kamyk”, „Pan Cogito obserwuje w lustrze swoją twarz”, „Pan Cogito myśli o powrocie do rodzinnego miasta”, „Różowe ucho”, „Domysły na temat Barabasza”, „Testament”, „Przesłanie Pana Cogito”) oraz zdjęcia wykonawców.
- Herbert jest genialny, uniwersalny. Gdy czytałem jego teksty, kompozycje same układały mi się w głowie, jedna za drugą. Ta muzyka nie przypomina poezji śpiewanej w tradycyjnej formie. Nie chcę, by ludzie słuchając poezji, nawet trudnej i poważnej, cierpieli. Starałem się dodać jej lekkości, nowego wymiaru, dlatego ta płyta jest eklektyczna - łączy elektronikę, jazz, stary funk, klasykę - mówi Karim Martusewicz. - Mam nadzieję, że słychać na niej radość poznania Herberta i że młode pokolenie pokocha - tak jak ja - jego poezję.
Koncert promujący album odbył się 20 października w Lublinie. Zarejestrowany spektakl zostanie wyemitowany przez TVP 1 w niedzielę, 1 listopada.
Album „Herbert” będzie dostępny od 29 października w kioskach, salonach Empik, księgarniach, na www.kulturalnysklep.pl oraz pod numerem infolinii 0 801 130 000, w cenie 32,99 zł.
Wydanie wspiera kampania promocyjna prowadzona w PR Trójce, w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej dodatki, „Metro"), internecie (Gazeta.pl) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS.