IV ŚRODKOWO - EUROPEJSKIE SPOTKANIA CYRKOWO - TEATRALNE
10.07.2008 - 13.07.2008
SREBRNA GÓRA
Co roku, na kilka dni stwarzamy przestrzeń w której spotykają się artyści, pasjonaci i amatorzy sztuki cyrkowej, teatru ruchu, tańca z całej Europy i Świata. Prowadzone są wspólne treningi, warsztaty, odbywają się przedstawienia, koncerty, wystawy i imprezy towarzyszące.
O festiwalu :
W tym roku festiwal odbędzie się w uroczej podgórskiej wiosce Srebrna Góra, odbędzie się na terenie czynnego górskiego basenu ! Zabierzcie więc karty pływackie i kąpielówki.
Oprócz dużych namiotów cyrkowych, powstanie także miasteczko festiwalowe. Zapraszamy uczestników z własnymi namiotami, które będzie można rozbić na terenie festiwalu. Teren festiwalu będzie ogrodzony i chroniony.
Możliwe jest także zamówienie miejsca noclegowego w pobliskich hotelach, schroniskach młodzieżowych i górskich.
Na terenie festiwalu będzie funkcjonowała kuchnia, serwująca pyszne posiłki wegetariańskie ( śniadanie, obiado - kolacja )
Przewidzieliśmy także szereg imprez towarzyszących. Koncerty i DJ - je i kino pod gwiazdami będą umilać nam wspólne wieczory
Cele:
- Promowanie sztuki cyrkowej jako aktywności twórczej, fizycznej i społecznej.
- Stworzenie możliwości spotkania ludzi zajmujących się sztuką cyrkową i teatrem ruchu
- Stworzenie miejsca inspiracji i warsztatu dla wszystkim tych, którzy wcześniej nie spotkali się z tą formą twórczości artystycznej.
- Promocja cyrku bez zwierząt i tresury, w którym główny nacisk kładziony jest na samodoskonalenie i podwyższanie własnych umiejętności.
- Zaproszenie mieszkańców regionu do uczestnictwa w programie festiwalu
Festiwal realizowany jest również dzięki współpracy z partnerami z Europy. ( Niemiec, Węgier, Czech )
Miejsce Festiwalu:
10.07 - 13.07 2008 SREBRNA GÓRA ( 70 KM od Wrocławia )
część warsztatowo - artystyczna
- Parada uliczna - przemarsz przez uliczki Srebrnej Góry - pokazy cyrkowe i przedstawienia uliczne w centrum
- Otwarta Scena - zapraszamy osoby z gotowymi etiudami czy nowymi numerami , które chcieliby zaprezentować przed publicznością. Może wystąpić każdy, kto ma własną prezentację ( do 10 min )
- Scena Renrgade - ekstremalna i żartobliwa wersja otwartej sceny. Może wystąpić każdy bez względu na to czy ma gotowy numer
- Warsztaty cyrkowe i teatralne, taneczne, ruchowe
- Program dla dzieci - warsztaty, przedstawienia oraz prezentacje umiejętności dzieci , które wezmą udział w warsztatach
- Cyrkowe pokazy indywidualne i grupowe
- Spektakle ogniowe
- Spektakle teatrów ruchu
- Igrzyska żonglerskie
- koncerty, DJ - je
- wystawy, VJ - je
13.07. 2008 Przedstawienie Galowe godz. 19.00
Występy zaproszonych artystów profesjonalnych z Europy, Polski i Świata
O festiwalu :
W tym roku festiwal odbędzie się w uroczej podgórskiej wiosce Srebrna Góra, odbędzie się na terenie czynnego górskiego basenu ! Zabierzcie więc karty pływackie i kąpielówki.
Oprócz dużych namiotów cyrkowych, powstanie także miasteczko festiwalowe. Zapraszamy uczestników z własnymi namiotami, które będzie można rozbić na terenie festiwalu. Teren festiwalu będzie ogrodzony i chroniony.
Możliwe jest także zamówienie miejsca noclegowego w pobliskich hotelach, schroniskach młodzieżowych i górskich.
Na terenie festiwalu będzie funkcjonowała kuchnia, serwująca pyszne posiłki wegetariańskie ( śniadanie, obiado - kolacja )
Przewidzieliśmy także szereg imprez towarzyszących. Koncerty i DJ - je i kino pod gwiazdami będą umilać nam wspólne wieczory
Parada - Kina - Niemego - Kuglarskiego
Wesoła pasiasta gawiedź mimochodem przewędrowała z ekranu kinowego ku brukowanym ulicom. Kuglarze i Orkiestra od kamienicy do kamienicy powędrują roztapiając szarugę codzienności miasta w roztańczonej cyrkowej paradzie.
Jeśli przybędziesz nie stój obok. Przyłącz się do zabawy. Zabierz swe kuglarskie czarodziejstwo. Wdziej chaplinowski kolorowy kostium. I do dzieła. Szaleńczą gawiedź poprowadzą cztery sztandary irracjonalne.
Strój jest konieczny wręcz obowiązkowy niczym bilet do kina niemego J
Gdyby wziąć kolorowe kredki i bezczelnie pomalować ubranie Charliego Chaplina i jego współbraci - taki też efekt nas interesuje. Przetrzeb szafę swoją, siostry, brata, ciotki, babci, szuflandię i szmateksy okoliczne bliższe i dalsze i na pewno znajdziesz tam coś właśnie w sam raz: przyduże fraki; kapelusze, meloniki, cylindry; pasiaste rękawy, krawaty, koszule; wdzięczne koronki, sukienusie, rękawiczki, wstążeczki, pantofelki.
Nieme kino w cyrkowym wydaniu.
Mile widziana malarska ozdoba twarzy
ZAPROSZENI ARTYŚCI:
- POL & FREDDY( Belgia ) www.polfreddy.com
- Prodrop - Projekt ( Niemcy ) www.prodrop.de
- Mr.Toons Palle Bay Henriksen ( Dania ) http://www.prof-idiot.dk
- Matijas Romir ( Niemcy ) http://www.ballmaschine.de
- Marion ( Grecja ) www.equipoize.org
- Manfred Hanke ( Niemcy ) http://www.mannehanke.de
- ....
- MAMADU
Warsztaty :
Zapraszamy szereg czołowych artystów prezentujących nury tzw. nowego cyrku, zajmujących się sztuką cyrkową i teatrem ruchu, którzy poprowadzą warsztaty z żonglerki, akrobatyki, trapezu, ekwilibrystyki, zajęcia teatralne i inne.
Oprócz warsztatów proponowanych przez zaproszonych artystów , każdy może poprowadzić warsztat. Większość warsztatów będzie otwarta dla publiczność festiwalowej.
W warsztatach z „mistrzami" będzie można wziąć udział po zarezerwowaniu miejsca i wniesieniu opłaty. Ilość miejsc na każdy warsztat będzie ograniczona ( 10 -15 osób )
RUSZAJĄ ZAPISY NA WARSZTY !!!
Matthias Romir ( http://www.ballmaschine.de )
- żonglerka maczugami , manipulacja z maczugami żonglerskimi, bouncing balls
- artysta niemiecki, stały bywalec festiwalu
10.07 - 12.07 ( 3 dni - 2 godziny dziennie )
Warsztat z :
- Eksperymenty z przedmiotem (piłki, maczugi, obręcze ... )
- Improwizacja
- Budowanie własnych numerøw i etiud żonglerskich
- Ilość osób na warsztacie max 20 osób ( podział na dwie grupy po 10 osób )
- Cena: 90 zł - zapisy przed festiwalem
- Zgłoszenia: frikumiku@gmail.com
Mikołaj Wiepriew http://www.nikoli.art.pl
- reżyser i aktor rosyjski prowadzący Teatr Nikoli ( Biały Klaun )
- prowadzi warsztaty na terenie całego kraju i zagranicą
- współpracował z Teatrem Stu i Kto
- założyciel Teatru Gry i Ludzie z Katowic
- pomysłodawca i realizator : Terapia przez Smiech, Fetsiwal uśmiechu, Since Fiction
10.07 - 12.07 ( 3 dni - 2 godziny dziennie )
Warsztat z :
- techniki scenicznej,
- budowqnia postaci i charakteru na scenie
- pracy z przedmiotem
- podstawowe zadania aktorskie
- klaunada
- Ilość osób na warsztacie: max 15 osób ( podział na dwie grupy po 10 osób )
- Cena: 90 zł - zapisy przed festiwalem
- Zgłoszenia: frikumiku@gmail.com
Taniec akrobatyczny na szrfie ( Katarzyna Donner )
- Akrobatyka na szarfie (zwana aerial tissue, aerial silk) jest nowoczesną dziedziną cyrku,
- Jest to jedna z najbardziej niebezpiecznych sztuk, a zarazem bardzo widowiskowa i subtelna.
- Na czym polega ta sztuka? Akrobatka wspina się na jedwabną szarfę o długości ok. 8 metrów, zatrzymuje się na dużej wysokości w efektownych, atletycznych pozach, wykonuje gwałtowne spady kręcąc się wokół własnej osi lub dynamiczne salta na wiszącym materiale. Wszystkie ewolucje odbywają się bez asekuracji, gdyż większość z nich nie byłaby wykonalna z jakimkolwiek zabezpieczeniem. Akrobatka polega więc jedynie na własnej zręczności i technicznej precyzji, co wymaga uprzedniego treningu siły i elastyczności ciała.
- Warsztat będzie obejmował naukę podstawowych figur akrobatycznych na szarfie oraz ćwiczenia rozciągające przygotowujące ciało do tego typu ewolucji
- Trening: 2h przez 4 dni trwania festiwalu
- Ilość osób: 10-12 osób (na warsztacie udostępnię 2 szarfy)
- Koszt:35zł
Warsztat z żonglerki partnerskiej - prowadzenie członkowie Grupy Prodrop
Multiplex Passing : partnerska żonglerka multiplekosowa
- Klasyczne triki żonglerki partnerskiej
- Siteswap Passing 1 - Siteswapy w żonglerce partnerskiej ( poziom podstawowy )
- Siteswap Passing 2 - Siteswapy w żonglerce partnerskiej ( poziom zaawansowany )
- Teoria siteswap'ów dla początkujących
- Teoria siteswap'ów w żonglerce partnerskiej
10.07-12.07 - 2 godziny każdego dnia
Każdy z warsztatów kosztuje 80 zł
Otworzymy warsztaty na których będzie największa ilość chętnych
Łukasz Skiba - Su : Warsztaty z diabolo dla osob poczatkujacych
(potrafiacych robic kilka trikow rozpedzac podrzucac...).
- jedno diabolo - różne wariacje startowania rozpedzania, triki
- dwa diabolo - jak zaczac ,korekcja ,pierwsze triki,
- max 12 osób
- zapisy: frikumiku@gmail.com
- cena: 0 - free, zapisy na listę
Warsztat bębniarski - Dominik Muszyński z grupy Wadada www.wadada.pl
- Warsztaty dla początkujących, nauka wydobywania podstawowych dźwięków na djembe i dundunach (dundunba, sangpan, kenkeni)
- rola poszczególnych instrumentów w sekcji rytmicznej typowej dla muzyki Afryki Zach. na podstawie rytmów takich jak: Djole, Balakulaganja, Yankadi, Sunu.
- Max 15 osób tylko dla pierwszych 7 osób będę miał instrumenty (4 duny i 3 djemby ) kolejne osoby powinny mieć swoje djemby.
- 11.07-13.07 - 2 godz dziennie
- Cena : 70 zł
Żonglowanie i manipulacja w stylu funky - Pol&Freddy www.polfreddy.com
- Odkrywanie nowych sposobów wymiany 1,3 i 5 maczug pomiędzy dwoma osobami
- Ciekawe, śmieszne triki z jedną maczugą
- Max 20 osób
- Cena: 60 zł.
- Zapisy: frikumiku@gmail.com
Żonglowanie i ruch - Marion www.equipoize.org
- Ruchowy warsztat żonglerski ( skupiający się na ruchu a nie na technice żonglerki)
- Szukanie przestrzeni pomiędzy techniką żonglerską na wyrażanie czy tłumaczenie pomysłów pochodzących zróżnych źródeł
- Uczestnczyć mogą wszystkie osoby niezależnie od poziomu
- Cena wkrótce
- Max 12 osób
- Zapisy: frikumiku@gmail.com
WKROTCE NA TEJ STRONIE POJAWIĄ SIE INFORMACJE O WARSZTATACH Z:
- Żonglerka
- Maipulacja
- Diabolo
- Tanie z ogniem
- trapez ( solo i duo )
- tissu ( szarfa )
- partnerska akrobatyka
- klaunada
- pantomima
Czwartek 10.07
godz. 12.00 Rozpoczęcie festiwalu, otwarcie punktu informacyjnego, otwarcie wystawy fotograficzne
godz.14.00 - 14.20.00 Przedstawienie dla dzieci
godz. 14.30 - 17.00 Program dla dzieci - warsztaty cyrkowo teatralne
godz. 13.00 - 20.00 Warsztaty cyrkowe, żonglerskie, ruchowe
godz. 17.00 - 19.00 Obiad
godz. 20.00 - 21.30 Spektakl
21.30 -22.00 - Spektakl ogniowy
godz. 22.00 - 23.30 Koncert, DJ + Bar
Piątek 11.07
godz. 10.00 -11.00 Śniadanie
godz. 11.00 - 20.00 Warsztaty
godz. 11.00 -14.00 program dla dzieci - warsztaty cyrkowo teatralne
godz 15.00 Parada i występy na uliczkach Srebnej Góry
godz. 18.00 - 20.00 Obiad
godz. 20.00 Koncert ,DJ + Bar
godz. 22.00 Kino pod gwiazdami : Film o tematyce cyrkowej
godz. 24.00 Scena Renegade
Sobota 12.07
Godz.10 Śniadanie
godz. 11.00 - 20.00 Warsztaty
godz.12.00 - 14.00 program dla dzieci - warsztaty cyrkowo teatralne
godz.14.00 - 16 Igrzyska Źonglerskie ( na wodzie i na lądzie )
Godz.17.00 - 19.00 Obiad
Godz. 20.00 OTWARTA SCENA ( spektakl cyrkowy na zasadzie kabaretu, prezentacje nie powiązanych ze sobą numerów i etiud - każdy kto ma swoją prezentację, rutynę itp zgłasza się do prowadzącego, ustalamy program, odbywają się próby techniczne od 12.00 a wieczorem rusza show) Namiot duży - Basen
Godz. 22.30 Koncert ,DJ + Bar
Niedziela 13.07
Godz. 10.00 Śniadanie
Godz.12.00 - 14.00
Godz.15.30 - 16.30 - Gala dzieci´ca ( pokaz pracy warsztatowej )
Godz. 11.00-18.00 Warsztaty
Godz. 19.00 PRZEDSTAWIENIE GALOWE - "pokazy mistrzów"
Godz 21.30 Pokaz multimedialny ( DJ + VJ miksujący na żywo archiwalne nagrania z historii poskiego cyrku ) + Bar
Bilety :
Karnet 4 dni - 25 zł
Bilet na jeden dzień 10 zł
Przedstawienie Galowe 15 zł
Warsztaty dziecięce i program dziecięcy 0 zł ( dziecko + opiekun )