Maciej Dydo - na Wywrocie znany jako Fidomax, student kulturoznastwa na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie, pisze w tej chwili pracę magisterską na temat "Młodzieżowa twórczość artystyczna w internetowych serwisach kulturalnych". Poprosił nas, abyśmy zachęcili czytelników Wywroty do wypełnienia krótkiej ankiety. Zapraszamy - wypełnij ankietę.
fragment wstępu do pracy:
(...) Internet to nowe, potężne medium, który z dnia na dzień zmienia otaczający nasz świat. Internet, którego nie sposób skontrolować i który wciąż rozrasta się obejmując swoją pajęczyną coraz więcej osób, daje ludziom prawdziwą wolność, na więcej niż jeden sposobów. W poniższej pracy chciałbym zająć się właśnie jedną z tych wolności – wolnością twórczą. Wystarczy niewielka znajomość zasad funkcjonowania sieci, by za darmo założyć własną stronę www, na której można przedstawić swoje „twórczość”. Jedynym wyznacznikiem odniesienia sukcesu, jest często sama wartość „dzieła”. Serwis „Wywrota”, z którego przytoczyłem na wstępie fragment opowiadania, zaistniał na sieci najpierw, także jako prywatna strona jednej osoby. Z czasem skupiając wokół siebie osoby kreatywne rozrósł się do ogromnych rozmiarów, tworząc „wirtualne miejsce”, w którym można było przedstawić swoją twórczość, poddać się ocenie czytelników, a przede wszystkim stać się członkiem wspólnoty. I właśnie te zjawiska chciałbym zbadać w swojej pracy.
Jako, że problem jest złożony, by zebrać jak najwięcej materiałów, posłużę się trzema metodami badawczymi – ankietami, dzięki, którym mam nadzieje zebrać obszerną informację dotyczącą czytelników kulturalnych serwisów internetowych – ich potrzebach, zainteresowaniach i preferencjach. Drugą metodą będą wywiady – tu pragnę się skupić na rozmowach z twórcami kulturalnych serwisów internetowych. Trzecia i najważniejsza metoda to badanie dokumentów – czyli analiza finalnego produktu. Myślę, że te trzy źródła badań wystarczą by obronić lub podważyć hipotezę "Istnienie internetowych amatorskich serwisów kulturalnych jest potrzebne, wartościowe oraz w znacznym stopniu pobudza zdolności twórcze."