Jak wybrać idealny thriller na długi wieczór? Przewodnik po najbardziej wciągających tytułach

Paweł Kaczorowski
Paweł Kaczorowski
Kategoria literatura · 17 września 2024


Liczba thrillerów na sklepowych półkach jest wprost imponująca, jednak wiele książek w tym gatunku ma sztampową fabułę. Miłośnicy czytania już od pierwszych stron są w stanie zgadnąć, kto jest mordercą lub nakreślić zarys zakończenia. Prawdziwie wciągające, ciekawe tytuły zapewniają jednak znakomitą rozrywkę na długie wieczory. Jeśli lubisz thrillery, sprawdź, co warto czytać nadchodzącej jesieni. Oto propozycje, które nie pozwolą Ci się nudzić.


Zaproszenie do rozwiązania zagadki, czyli thriller z morderstwem w tle

Czytając książki thrillery, powinieneś czuć gęsią skórkę od pierwszej do ostatniej strony. Ten warunek spełniają powieści, w których autor sprawnie konstruuje postaci genialnych seryjnych morderców i innych zagadkowych bohaterów. Nieprzeniknione umysły jednocześnie fascynują i przerażają, wprowadzając czytelników do swojego mrocznego świata. Tak właśnie jest w przypadku thrillera takiego jak „Koniec Opowieści” A.J. Finna, który skonstruował zagadkę nieprzynoszącą szybkich i prostych rozwiązań. Zastosowane przez niego zabiegi literackie sprawiają, że powieść wciąga czytelnika i zachęca do poszukiwania odpowiedzi na zagadkę.

W ofercie takiej jak https://www.gwfoksal.pl/ksiazki/thriller-kryminal-sensacja.html na czytelników czekają thrillery, w których nie ma prostych i szybkich odpowiedzi. Detektywi pokonują kolejne przeciwności, by przybliżyć się o krok do prawdy, a następnie ponownie się od niej oddalić lub znaleźć zupełnie nowy trop w śledztwie. Liczne zwroty akcji sprawiają, że czytelnik dopiero na samym końcu książki przekonuje się, kto jest mordercą, jakie były motywy zabójstwa i dlaczego tak długo udawało się je ukryć.

Wielkie pieniądze, biznes i śmierć

Wielki biznes i niebotyczne zarobki to od lat świetne tło do tworzenia powieści sensacyjnych i thrillerów, dlatego autorzy powszechnie je wykorzystują. Sprawdzona formuła nie musi oznaczać jednak nudy dla czytelnika. Polskie książki thrillery, do których należą książki Alicji Sinickiej, przedstawiają losy młodych kobiet, które marząc o poprawie swojego losu, wpadają w niebezpieczeństwo. Ich życie jest zagrożone, a one nie mają nawet świadomości, skąd pochodzi zagrożenie.

Książki tego typu to znakomite thrillery nie tylko ze względu na wątki morderstw i innych zagrożeń dla głównych bohaterek. To również znakomite powieści, w których autorzy wykorzystują elementy psychologii i pokazują, jak łatwo stać się ofiarą większej intrygi, gdy w tle pojawiają się duże pieniądze. Wnikliwe studium damskiej natury i zagadkowa śmierć innej kobiety sprawiają, że thriller idealnie trafia w gusta czytelniczek poszukujących rozrywki na długie wieczory.


Thriller osadzony w świecie nauki

Praca naukowców na uniwersytecie z pozoru wydaje się mało emocjonująca i polegająca głównie na siedzeniu w bibliotece. W rzeczywistości naukowcy prowadzą liczne eksperymenty i dokonują odkryć, które zmieniają współczesną rzeczywistość. Książka thriller osadzona w świecie nauki to dzięki temu zaskakująca opowieść, w której przełomowe badania zamiast radości i splendoru przynoszą zagrożenie w postaci śmierci. Mistrzowskie spojrzenie autorów takich jak Joanna Łopusińska w thrillerze „Zero” sprawia, że środowisko naukowców przestaje być odległym i niezrozumiałym miejscem, w którym najbardziej emocjonującym wydarzeniem jest wydanie kolejnego artykułu.

Emocjonujące książki, które zapamiętasz na długo

Thrillery, które wywołują gęsią skórkę, nigdy nie znikają z pamięci prawdziwych miłośników książek, dlatego w nadchodzących tygodniach warto postawić na nowości wydawnicze z tego gatunku. Książki, które ukazują zagadkowe morderstwa i inne nietypowe wydarzenia, nie pozwalają oderwać się od kolejnych rozdziałów do późnych godzin nocnych. Sprawna narracja i specjalne zabiegi autorów sprawiają, że polecane thrillery wciągają bez reszty aż do ostatniej strony.