Galeria Entropia i Koło Naukowe "Forma" przy Katedrze Rzeźby ASP we Wrocławiu
zapraszają:
Przemysław Kwiek
APPEARANCE 152. 40 lat do Europy i Świata
oraz II spotkanie autorskie z cyklu Szczyt Formy
06.06. godz.18.00
koordynacja cyklu: Karolina Freino
wstęp wolny
W więzieniu opuszczonym przez straże
światem porusza artysta
i znikają prawdy w wolności.
Przemysław Kwiek studiował na Wydziale Rzeźby warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w latach 1963 - 1970 w indywidualnym toku nauczania u profesorów: Ludwiki Nitschowej, Józefa Pakulskiego, Bogusława Szwacza, Jerzego Jarnuszkiewicza, Oskara Hansena, Mieczysława Porębskiego. 6 wyróżnień w pracowniach: litografii, rysunku, rzeźby, brył i płaszczyzn; stypendium naukowe.
Od roku 1967 uprawia COŚ, co doskonaląc konsekwencją, nadaje temu jako procesowi nazwę DZIAŁANIA, a w metasferze nazwę CAŁOSTKI - krocząc metodą ciągłych wyborów, warunkowanych pamięcią oraz zewnętrznością i wewnętrznością, z coraz to nowych możliwości wyborów napotykanych po drodze.
Przedmiotem jest sama sprawna operacja światem, a pokaz tysięcy MOŻNOŚCI, zarówno operacji jak i świata - celem. Nie szukać prawdy w układzie statycznym, a widzieć (!), że nie ma takiej w ruchomym.
W latach 1971 - 1988 pracował w parze artystycznej z ZOFIĄ KULIK jako KWIEKULIK.
Przechodząc od studiowania rzeźby, rysunku, grafiki, komponowania przestrzeni, od początku lat 70. starali się skupić na PROCESIE. Tę praktykę określali jako „dokumentowane, sprawne, DZIAŁANIA materiałowo‑przestrzenne w konkretnych UWARUNKOWANIACH bytowych, artystycznych, politycznych i umysłowych"; walczyli o włączenie DZIAŁAŃ w obieg ideowy i administracyjny oficjalnej sztuki polskiej jako przejaw tej sztuki na wyższym, zsyntetyzowanym, nowocześniejszym poziomie - w kraju i na świecie.
DZIAŁANIE (publiczne i do „oka" kamery), jego dokumentację (foto, dia, video, film, tekst, głowa pamiętająca) i POKAZ wyreżyserowanej dokumentacji traktowali jako jedność - uprawiając te trzy formy osobiście i równorzędnie; dokumentowali też innych.
Założyli w domu PRACOWNIĘ SZTUKI DZIAŁAŃ, DOKUMENTACJI I UPOWSZECHNIANIA (PSDDiU), gdzie robili własne wystawy i żywe pokazy multimedialne, przeważnie dla cudzoziemców, ze swoich ogromnych zbiorów.
W r. 1975 otrzymali „zakaz reprezentowania polskiej sztuki zagranicą"; bezskutecznie występowali też o finansowanie (upaństwowienie) PSDDiU.
Aktualnie - Przemysław Kwiek rozwija wcześniejszą praktykę, nazywając słowem APPEARANCE (pojawienie się, wygląd) każdą swoją kolejną ekspresję, z którą „wychodzi na zewnątrz" (poczynając od: Galeria Grodzka, BWA, Lublin 23.03.1988), bez względu na to czy ma ona formę Działania, performance, instalacji, wystawy obiektów, pokazu dokumentacji, wypowiedzi, publikacji lub jest konglomeratem tych form; poszczególne APPEARANCE, wraz ze zdarzeniami „życiowymi" tworzą UTWÓR - właściwe dzieło. Wyszczególnienie działalności P.K. liczy 366 punktów (do maja 2008 r.).