CRK
ul. Kazimierza Jagiellończyka 10 c/d
Wrocław - Nadodrze
(niedaleko Parku Staszica i ulic Chrobrego i Rydygiera)
www.crk.wroclaw.pl
www.myspace.com/crkwroclaw
Teatr Edwarda Gramonta "TERMINUS A QUO" (Nowa Sól)
<!--
D(["mb","
\u0026quot;TERMINUS A QUO\u0026quot;, założył (4 stycznia 1976roku) i stworzył na swoje\u003cbr /\u003e
podobieństwo demiurg, brodacz i skandalista teatralny, wizjoner,\u003cbr /\u003e
mistrz pióra \u0026nbsp;i twardej ręki reżyserskiej - Edward Gramont, pracując\u003cbr /\u003e
od podstaw nad formą a także metodą pracy twórczej. Od początku swego\u003cbr /\u003e
istnienia \u0026quot;TERMINUS A QUO\u0026quot; był \u0026nbsp;teatrem niepokornym, poszukującym,\u003cbr /\u003e
eksperymentującym - przekraczającym sztywne ramy teatralne, ale tez\u003cbr /\u003e
sentymentalnie powracajacy od czasu do czasu do klasyki. \u0026nbsp;Teatr, który\u003cbr /\u003e
świadomie odrzucił maskę jako środek wyrazu, na rzecz aktora\u003cbr /\u003e
prawdziwego wywodządzego się z tradycji teatru Konstantego\u003cbr /\u003e
Stanisławskiego czy Jerzego Grotowskiego. W ten sposób osiągnięty\u003cbr /\u003e
został \u0026nbsp;cel \u0026nbsp;w postaci charyzmatycznej gry aktorów, własnej,\u003cbr /\u003e
niekłamanej, charakterystycznej poetyki i niepowtarzalnego klimatu\u003cbr /\u003e
wyróżniającego ów zespół \u0026nbsp;w szerokiej plejadzie amatorskich otwartych\u003cbr /\u003e
i alternatywnych cudacznych teatrów. Metoda pracy Edwarda Gramonta z\u003cbr /\u003e
aktorami to odkrycie u aktora motywu twórczego, który pozwoli mu na\u003cbr /\u003e
całkowite poznanie swojego \u0026quot;ukrytego (ukrywającego się!) ja , poznanie\u003cbr /\u003e
przestrzeni scenicznej, w której operuje aktor a \u0026nbsp;także dobranie\u003cbr /\u003e
odpowiednich cech warsztatowych i psychofizycznych, w celu realizacji\u003cbr /\u003e
zadania - roli, bądź etiudy, by w efekcie powstał aktor partner –\u003cbr /\u003e
twórcy, reżysera. \u0026quot;TERMINUS A QUO\u0026quot; to teatr na walizkach mierzący się\u003cbr /\u003e
z karkołomnymi zdawałoby się \u0026nbsp;przedsięwzięciami.\u003cbr /\u003e
www.terminusaquo.eu\u003cbr /\u003e
\u003cbr /\u003e
Noisegarden (Warszawa)\u003cbr /\u003e
Po raz trzeci w CRK, po raz pierwszy w poszerzonym składzie.\u003cbr /\u003e
Warszawskia formacja po raz kolejny wypełni przestrzeń \u0026quot;Utopii\u0026quot;\u003cbr /\u003e
dźwiękami trwającymi w zawieszeniu pomiędzy improwizacją w duchu\u003cbr /\u003e
free-improv a struturalną kompozycją po mysli Steve\'a Reicha. Muzyka\u003cbr /\u003e
tria - a niegdyś duetu - ewoluowała od noise do pełnych niuansów\u003cbr /\u003e
ambientowych pejzaży dźwiękowych. Jednak żadna z powyższych etykietek\u003cbr /\u003e",1]
);
//-->
"TERMINUS A QUO", założył (4 stycznia 1976roku) i stworzył na swoje
podobieństwo demiurg, brodacz i skandalista teatralny, wizjoner,
mistrz pióra i twardej ręki reżyserskiej - Edward Gramont, pracując
od podstaw nad formą a także metodą pracy twórczej. Od początku swego
istnienia "TERMINUS A QUO" był teatrem niepokornym, poszukującym,
eksperymentującym - przekraczającym sztywne ramy teatralne, ale tez
sentymentalnie powracajacy od czasu do czasu do klasyki. Teatr, który
świadomie odrzucił maskę jako środek wyrazu, na rzecz aktora
prawdziwego wywodządzego się z tradycji teatru Konstantego
Stanisławskiego czy Jerzego Grotowskiego. W ten sposób osiągnięty
został cel w postaci charyzmatycznej gry aktorów, własnej,
niekłamanej, charakterystycznej poetyki i niepowtarzalnego klimatu
wyróżniającego ów zespół w szerokiej plejadzie amatorskich otwartych
i alternatywnych cudacznych teatrów. Metoda pracy Edwarda Gramonta z
aktorami to odkrycie u aktora motywu twórczego, który pozwoli mu na
całkowite poznanie swojego "ukrytego (ukrywającego się!) ja , poznanie
przestrzeni scenicznej, w której operuje aktor a także dobranie
odpowiednich cech warsztatowych i psychofizycznych, w celu realizacji
zadania - roli, bądź etiudy, by w efekcie powstał aktor partner –
twórcy, reżysera. "TERMINUS A QUO" to teatr na walizkach mierzący się
z karkołomnymi zdawałoby się przedsięwzięciami.
www.terminusaquo.eu
Noisegarden (Warszawa)
Po raz trzeci w CRK, po raz pierwszy w poszerzonym składzie.
Warszawskia formacja po raz kolejny wypełni przestrzeń "Utopii"
dźwiękami trwającymi w zawieszeniu pomiędzy improwizacją w duchu
free-improv a struturalną kompozycją po mysli Steve'a Reicha. Muzyka
tria - a niegdyś duetu - ewoluowała od noise do pełnych niuansów
ambientowych pejzaży dźwiękowych. Jednak żadna z powyższych etykietek
<!--
D(["mb","
nie warunkuje brzmienia Noisegarden, a przy tym wszystkie one -\u003cbr /\u003e
adekwatne czy już nie - pozostają w ich muzyce rozpoznawalne.\u003cbr /\u003e
\u003ca onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\" href\u003d\"http://www.noisegarden.art.pl\" target\u003d_blank\u003ewww.noisegarden.art.pl\u003c/a\u003e\u003cbr /\u003e
\u003ca onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\" href\u003d\"http://www.myspace.com/noisegarden\" target\u003d_blank\u003ewww.myspace.com/noisegarden\u003c/a\u003e\u003cbr /\u003e
\u003cbr /\u003e
godz: 20.00\u003cbr /\u003e
wstęp: 5 zł\u003cbr /\u003e
\u003cbr /\u003e
plakat:\u003cbr /\u003e
\u003ca onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\" href\u003d\"http://crk-wro.info/images/stories/crk/plakaty/2008/2008-04-04%20teatr%20terminusaquo%20noisegarden.jpg\" target\u003d_blank\u003ehttp://crk-wro.info/images\u003cwbr /\u003e/stories/crk/plakaty/2008/2008\u003cwbr /\u003e-04-04%20teatr%20terminusaquo\u003cwbr /\u003e%20noisegarden.jpg\u003c/a\u003e\u003cbr /\u003e
\u003cbr /\u003e
---\u003cbr /\u003e
\u003cbr /\u003e
pozdrawiam i do rychłego\u003cbr /\u003e
- Kuba i ekipa CRK.\u003cbr /\u003e
\u003c/div\u003e",0]
);
D(["ce"]);
//-->
nie warunkuje brzmienia Noisegarden, a przy tym wszystkie one -
adekwatne czy już nie - pozostają w ich muzyce rozpoznawalne.
www.noisegarden.art.pl
www.myspace.com/noisegarden
godz: 20.00
wstęp: 5 zł