Ta wymiana trwa od początku pojawienia się sieci w zasięgu zwykłych użytkowników. To właśnie oni stają się coraz częściej przyczyną największych innowacji w Internecie. Od zmiany wyglądu portalu aż do radykalnych zmian reguł konkursów przeprowadzanych w sieci.
Blogi zostają powoli zdystansowane coraz większym zainteresowaniem firm portalami społecznościowymi i to one stanowią póki co maszynę parową rozwoju Internetu. Po złotym okresie blogów nastąpił odpływ ich użytkowników i znaczne zainteresowanie portalami, które skupiają wokół siebie miłośników sportu, kuchni albo zdrowego życia. Zwraca to uwagę coraz większych firm, które portale społecznościowe traktują jak długotrwałą inwestycję w sieci. To jak ziemia, na której można postawić dobrze prosperujący supermarket.Zanim to jednak nastąpiło same portale społecznościowe przeżywały swój kryzys. Dopiero rozwój najbardziej interaktywnych z nich pozwolił odkryć złotą żyłę w sieci. Dziś portale dla ludzi, którzy "chcą więcej", pozostają absolutną czołówką internetową. Nie powinna więc dziwić zmiana jaka dokonuje się w świadomości jurorów i organizatorów największych konkursów związanych z Internetem w Polsce. Jeden z nich podjął właśnie decyzję o połączeniu w jedną kategorię wszystkich witryn niedochodowych w polskim Internecie. Masz bloga, witrynę domową albo portal społecznościowy? Możesz go wystawić do konkursu Webstarfestivalu 3.0.
Wszystkie serwisy niekomercyjne można zgłaszać do 27 października. Oczywiście najlepsze z nich zostaną wyróżnione nagrodą za innowacyjność dokonaną na gruncie polskiego Internetu. Która strona ma szansę na rekomendację tego prestiżowego konkursu? Przypomnijmy, że będzie to jego trzecia edycja.
Finał konkursu zostanie rozstrzygnięty w warunkach jak najbardziej realnych, w warszawskiej Fabryce Trzciny 5 grudnia.
Tymczasem prawdziwe oblężenie spamerów przechodzi właśnie jeden z najlepszych portali społecznościowych na świecie, YouTube. Spamerzy wykorzystują usługę "zaproś przyjaciół", żeby przemycić na skrzynkę odbiorcy niechciane e - maile reklamowe. Jak pokazuje doświadczenie drogą tą rozsyłane są reklamy serwisów randkowych oraz akcesoriów dla graczy. Póki co wszystkie zabezpieczenia nie spełniły swojej roli.
Na nowy pomysł zdobycia użytkowników i budowania bazy danych wpadł właśnie portal Google.com, które oferują małym sklepom internetowym korzystną reklamę całodobową za jedyne 200 zł. Jak pokazuje doświadczenie firm, reklama na Googlach bardzo poprawia wyniki sprzedaży i co najważniejsze zwiększa ruch na stronach. Właściciele butików sieciowych twierdzą, że nie wszyscy odwiedzający przekonują się do kupna za pierwszym razem, ale zwykle potem wracają po towar. Raz kliknięty lub dodany do ulubionych adres zwykle pozostaje w pamięci.
W polskim Internecie można zobaczyć dziś dwie nowości. Pierwszą z nich jest telewizja internetowa miasta Szczecina, którą można zobaczyć na stronie www.szczecin.pl. Miasto wykorzystało platformę statyczną do promocji wydarzeń turystycznych i akcji związanych z kulturą. Program można oglądać na standardowych programach do odtwarzania wideo.
Drugą nowością jest odświeżony lejaut Rzepy, która zyskała przejrzystość i profesjonalny wygląd. Wszystkie artykuły rozdzielone są według siedmiu kategorii na stronie głównej. Na niej znalazły swoje miejsce niusy ze zdjęciami i sekcja z ostatniej chwili. Na stronie promuje się również zajawki blogów. www2.rp.pl
Agnieszka Kłos
źródło: Rita Baum