ELECTRIC Night, wykład, koncert - Zbigniew Karkowski, Wiktor Skok, Gil Kuno, Beth, Nonstate 23.05.2012 godz. 20:30 klub DOM, 90-062 Łódź, ul. Piotrkowska 138/140 bilety: 15 zł
ELECTRIC Night - Zbigniew Karkowski, Wiktor Skok, Gil Kuno, Beth, Nonstate
23.05.2012 godz. 20:30
klub DOM, 90-062 Łódź, ul. Piotrkowska 138/140
bilety: 15 zł
Line up:
20:30 – wykład i prezentacja prac Zbigniewa Karkowskiego
22:00 – koncerty: Zbigniew Karkowski, Wiktor Skok, Gil Kuno, Beth, Nonstate
Zbigniew Karkowski (noise)
Klasyk noise’u, twórca i wykonawca muzyki elektronicznej i akustycznej. Współzałożyciel grup Sensorband Cosmic Trigger, Pop Senssurround Orchestra oraz UBSB. współpracował z takimi artystami jak Francisco Lopez, Blixa Bargeld, Merzbow, Pita, Aube, Kasper T. Toeplitz, Helmut Schaefer, Edwin Van Der Heide.
Studiował kompozycję w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Göteborgu w Szwecji, estetykę muzyki współczesnej na Uniwersytecie w Göteborgu Wydział Muzykologii i muzykę komputerową w Chalmers University of Technology. Po ukończeniu studiów w Szwecji, studiował sonologię w Królewskim Konserwatorium Muzycznym w Hadze, Holandia. Studiował także u Pierre'a Bouleza, Iannisa Xenakisa, Oliviera Messiaena i Georges Aperghis.
Wiktor Skok (quelques chansons metaliques)
Protagonista kultury industrialnej i wieloletni animator sceny punk hardcore. Lider i wokalista grupy JUDE (www.jude.org.pl) oraz wydawca zine’a PLUS ULTRA (www.plusultra.org.pl). Publicysta, promotor i kurator projektów muzycznych. Całkowicie poświęcony wszelkim odmianom ekstremalnej muzyki mechanicznej. Główne bieguny jego pasji stanowią industrial, electroindustrial, EBM, power electronics, power noise. Robotę DJa uważa za proliferację swoich muzycznych pasji i element estetycznej propagandy. Prezentacje mogą być zarówno apologią łomotu jak i miłych uchu melodii. Łączy swoje własne produkcje z szeroko znanymi standardami industrialnego hałasu. Jego sety niosą zazwyczaj zaskakujące zwroty bruityzmu i tonalności. Obok siebie współgrają kompozycje Dymitra Szostakowicza, Karola Szymanowskiego, szlagiery Marleny Dietrich, Zarah Leander oraz totalne, maszynowe serie Esplendor Geométrico czy Vivenza. Większości demonstracji towarzyszą projekcje autorskich filmów i videoklipów. Wiktor Skok konstruuje montaże, które suportują siłę i gwałtowny przekaz, zarówno JUDE jak i jego solowych setów. Większość z nich stanowi także autonomiczne artefakty. Występy Wiktora Skoka otwierały koncerty i sety m.in. Laibach, Z’ev, Whitehouse, Scorn, Schloss Tegal, Davida Carretty, Terence Fixmera etc
www.jude.org.pl
www.plusultra.org.pl
Gil Kuno (unsound)
Artysta mieszkający w Tokio i Los Angeles. Twórca prac multimedialnych, instalacji interaktywnych, muzyk. Jego działania to gra z przyzwyczajeniami percepcyjnymi, zwyczajowym doświadczeniem, codziennym odbiorem rzeczywistości. Prowokacja, ironia, przerysowanie, udziwnienie służą transgresji schematów oraz klisz myślowych i percepcyjnych. Jego twórczość prezentowana była na takich festiwalach, jak: Ars Electronica, Japan Media Arts Festival, Canon Digital Creators Contest, International Film Festival Rotterdam, Laforet Sound Museum, World Wide Video Festival, Timothy Leary i in.. Gil wystawiał/występował w: Castillo de Rivoli (Włochy), Museums Quartier Wien (Austria), The National Art Center Tokyo (Japonia), The Hammer Museum (L.A.), Torrance Art Museum (L.A.), Fuji Rock Festival (Naeba, Japonia), Laforet Harajuku (Tokio), The Melkweg (Amsterdam), Schouwburg (Rotterdam), The Sprawl (London), Liquid Room (Tokio), Womb (Tokio), Milk (Tokio), New Wight Gallery (L.A.), Code (Shinjuku, Tokio), Core (Roppongi, Tokio), Warp (Tokio), Heaven’s Door (Tokio), Rockets (Osaka), Loft (Tokyo) i in.
http://www.unsound.com/
Beth (doom dada)
Prawdopodobnie jednorazowy performance audiowizualny grupy łódzkich artystów związanych z młodą sceną niezależną, działających aktywnie w różnych konfiguracjach min. z Kolektywem Audiowizualnym Ebola, Ironlung, Trauma Unit, Astma, Void etc. Improwizowany soundtrack zainspirowany filmem dokumentalnym "Child of Rage" będzie próbą odtworzenia wspomnień małej Beth, będącej już dorosłą kobietą - wizualną i dźwiękową rekonstrukcją jej pamięci. Dokument jest audiowizualną bazą danych, która zostanie przetworzona przy pomocy różnorodnego instrumentarium - zarówno cyfrowego jak i analogowego.
Nonstate (psychoactive no muzik)
Nonstate to projekt audiowizualny, zainicjowany przez Macieja Ożoga, związanego wcześniej z grupami Spear, ben zeen i Aural Treat. Stałym współpracownikiem Nonstate jest Bartłomiej Kuźniak, muzyk i kompozytor znany z projektów 2g, 3 Metry, QKS, Sub Spa, QKS.
Realizacje dźwiękowe Nonstate powstają w wyniku eksploracji przestrzeni granicznych: pomiędzy hałasem a ciszą, między słyszalnym i tym, co pozostaje poza percepcyjnymi zdolnościami ludzkiego ucha, między ciałem i bitem informacji. Dźwięk stanowi narzędzie i sposób wyjścia poza binarne opozycje, ale jednocześnie jest przestrzenią stałego eksperymentu i analizy systemu relacji, związków, napięć, przepływów pomiędzy skrajnymi polami. Gra z opozycjami i gra opozycji wytwarza w realizacjach Nonstate ekstremalne doświadczenia psychofizyczne na granicy transu i medytacji.
Nonstate korzysta z instrumentarium elektronicznego, syntezatorów analogowych i cyfrowych, preparowanych i modyfikowanych urządzeń elektronicznych (circuit bending) i preparowanych instrumentów akustycznych. Działania „na żywo” przyjmują formę performensów audiowizualnych, w których dźwiękowi towarzyszą projekcje, łączące przygotowane uprzednio i powstające w czasie rzeczywistym obrazy wideo. Wizualną stronę performensów Nonstate tworzy vj Mac Umatik.
www.soundcloud.com/nonstate
www.myspace.com/nonstate
http://vimeo.com/nonstate