W niedzielę 22 stycznia 2011 w Klubie Muzycznym Źródło zagra Dahlia von Meck.
Marta Przerada - voc.
Dahlia von Meck - fortepian
Adam Ulewicz - support
Start o godz: 20
Wstęp: 5 zł
Klub Muzyczny Źródło
ul. Jana III Sobieskiego 27
Katowice
Dahlia von Meck (ur. 10.04.1986 r. w Wałbrzychu) – śląska pianistka i kompozytorka awangardowa. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 6 lat, rok później dostając się do PSM I-go stopnia im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej. Tę że szkołę miała ukończyć 1999 roku. Po kilkuletniej przerwie kontynuowała edukację muzyczną w Szkole Muzyki Rozrywkowej „Nice Noise” w Katowicach, gdzie po raz pierwszy miała styczność z praktyką wykonawczą muzyki współczesnej. Po maturze tj. w 2005 roku podjęła studia na wydziale Artystycznym byłej WSP w Częstochowie (obecnie Akademii im. Jana Długosza), które ukończyła w 2010 roku. W międzyczasie podjęła studia na kierunku Instrumentalistyka (–klasa fortepianu ).Działalność koncertowo-artystyczną rozpoczęła będąc jeszcze w szkole średniej, zasilając – jak sama mówi – zagłębiowską scenę rockowo-metalową z zespołami, których działalność prędzej czy później przechodziła do historii. Jak podkreśla- współpraca ta nie zawsze była kolorowa, ale odcisnęła swoje piętno na jej warsztacie, doświadczeniu i twórczości. Brała udział w licznych projektach artystycznych, także tych alternatywnych. Owocnie współpracowała z fotografikami i literatami śląskimi. W lutym br. została wyróżniona „Zielonym Laurem”– nagrodą prof. Włodzimierza Wójcika za „ zasługi położone w organizacji życia artystycznego i kulturalnego (…) oraz za ofiarne wyzyskiwanie swojego talentu pianistycznego dla wzbogacenia duchowego społeczności regionu”. Na stałe współpracuje ze Stowarzyszeniem Dzieciom Będzina, z którego kadrą czuje się bardzo związana. Do jej faworytów zalicza się przede wszystkim twórczość Claude’a Debussy’ego, Igora Strawińskiego oraz Beli Bartoka. Inspiruje się również założeniami takich kierunków w muzyce jak: impresjonizm, ekspresjonizm, dodekafonia czy serializm. Obecnie dąży do wyklarowania własnego stylu dźwiękowo-wykonawczego, nie szczędząc dalszych eksperymentów.