Aby zarejestrować najważniejsze elementy życia współczesnych Polaków marka Żywiec wskrzesiła kultowy format Polskiej Kroniki Filmowej pod postacią konkursu dla filmowców – Żywiecka Kronika Filmowa. W odpowiedzi na liczne prośby twórców, organizator przedłużył czas na nadsyłanie skryptów na kronikę A.D. 2014 do 14 października! Zwycięskie materiały zostaną zaprezentowane szerokiej publiczności podczas 13. edycji PLANETE+ DOC FILM FESTIVAL, a autor najlepszej pracy otrzyma 10 000 zł.
Polska Kronika Filmowa przez lata rejestrowała i komentowała polską rzeczywistość. Od ostatniej emisji minęło już 20 lat i wiele się w tym czasie w Polsce zmieniło. Dlatego też marka Żywiec postanowiła zaangażować młodych i zdolnych filmowców do przedstawienia inspiracji, pasji, czasu wolnego, pracy czy nowych świeckich tradycji współczesnych Polaków. To właśnie ich materiały filmowe stworzą Żywiecką Kronikę Filmową.Na nadsyłanie swoich pomysłów na kronikę twórcy mają czas do 14 października br. Spośród nich zostanie wybranych pięć najlepszych skryptów, a autorzy otrzymają budżet i opiekę merytoryczną, dzięki którym urzeczywistnią swoje wizje. Mentorami filmowców oraz jurorami konkursu są dwaj wybitni specjaliści i znawcy sztuki filmowej: profesor Filip Bajon, Dziekan Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej na PWSFTviT w Łodzi oraz Artur Liebhart, reżyser filmowy i teatralny, dyrektor festiwalu PLANETE+ DOC FILM FESTIVAL.
Szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu są dostępne pod adresem: www.kroniki.zywiec.com.pl.
***
Grupa Żywiec to największy i najbardziej atrakcyjny* pracodawca w branży piwnej, zatrudniający 4300 osób i jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN, największym producentem piwa w Europie. Grupa Żywiec w 2013 roku sprzedała ponad 11 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu Browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Brackim Browarze Zamkowym w Cieszynie. Poprzez sieć prawie 50 oddziałów handlowych i blisko 900 przedstawicieli działających w całym kraju spółka oferuje 26 różnych piw kilkudziesięciu tysiącom partnerów biznesowych i milionom konsumentów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno
z największych polskich piw eksportowych (obecne dzisiaj w ponad 40 krajach), sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najważniejszych marek spółki należą też Heineken, Desperados, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Guinness, Affligem) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Warka Radler). Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r. Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl
*Grupa Żywiec jest najbardziej atrakcyjnym pracodawcą w branży FMCG wg badania Randstad Polska z marca 2013 r. przeprowadzonego
na reprezentatywnej grupie 7000 Polaków.
Żywiec to jedna z największych marek w segmencie Premium w Polsce. O silnej pozycji Żywca decydują najwyższa jakość podkreślana w każdym obszarze prowadzonych działań i przywiązanie do tradycyjnej receptury – Żywiec powstaje wyłącznie z 3 składników: słodu jęczmiennego, chmielu
i krystalicznie czystej górskiej wody. Piwo Żywiec jest warzone od zawsze tylko w jednym miejscu na świecie – Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu. W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Żywiec sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie. Symbol piwa, tzw. tańcząca para,
to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku.