23.01, KINO ALCHEMIA, start: godz. 16:30
Czy nadal istnieją wielkie "trendy" w kinematografii? Czy można mówić o prądach w filmie europejskim? Czy słusznie jest określenie "kinematografia narodowa"? Czemu przeciwstawia się tak zwane "kino autorskie"? Porozmawiamy o tendencjach w kinie hiszpańskim i latynoamerykańskim.
Program wieczoru:
16:30 METODA – reż. Marcelo Pineyro, Argentyna/Hiszpania/Włochy 2005, 115 min.
Pewna korporacja prowadzi rekrutację na jedno z kierowniczych stanowisk. Do ostatniego etapu przechodzi siedmioro najlepszych kandydatów, którzy spotykają się na „ostateczną dogrywkę” w siedzibie korporacji w centrum Madrytu. Miasto ogarnięte jest falą protestów antyglobalistów; za szybami trwają głośne zamieszki, w biurze rozpocznie się za moment cichy dramat. Grupa kandydatów walczy o stanowisko w sposób pozbawiony godności, specjaliści od zasobów ludzkich dołożyli wszelkich starań, aby ich metoda rekrutacji stała się podstępną grą, z której sami uczestnicy wyeliminują się nawzajem. Film nakręcony na podstawie sztuki teatralnej „Metoda Grönholma”, której autorem jest Jordi Galceran Ferrer. Zrealizowana na podstawie dramatu Jordiego Galcerana Ferrera Metoda zachowuje delikatne ostrze ironii sztuki teatralnej skierowane przeciwko zepsutej kulturze korporacyjnej. Niezwykle pomysłowa fabuła zawiera w sobie pocieszną nonszalancję, a lekka gra aktorska powoduje, że zwroty akcji, choć może nie do końca wiarygodne, stają się niezwykle frapujące
18.30 Pokaz zdjęć z Ameryki Łacińskiej wraz z komentarzem
19.30 CIEŃ – reż. Rodrigo Moreno, Argentyna 2005, 93 min.
8. Festiwal Filmów Latynoamerykańskich
2. miejsce w plebiscycie publiczności
Nagroda Krytyki
MFF w Berlinie 2006
nagroda Alfreda Bauera
Ruben (Julio Chávez) jest ochroniarzem ministra. Stanowisko to wymaga od niego dyspozycyjności, cierpliwości, dyskrecji, lojalności, a nade wszystko ciągłej uwagi, by usuwać wszelkie przeszkody z drogi swojego pracodawcy, w dodatku - bycia niewidzialnym. Ruben jest cieniem ministra. Zarówno w sytuacjach publicznych jak i prywatnych. W wolnym czasie, wyćwiczony w obserwacji, rysuje. Nie jest jednak artystą, nie jest też nikim ważnym, kogo nie można by zastąpić kimś innym. Zwykle milczy, mieszka sam, od czasu do czasu odwiedza w szpitalu niezrównoważoną psychicznie siostrę, jego życie sprawia wrażenie bardzo precyzyjnie zaprojektowanego. Twarz Rubena tylko chwilami ujawnia delikatny ślad napięcia, przeczucie utraty kontroli, do której niechybnie dojdzie.
BILET WSTĘPU NA KAŻDĄ PROJEKCJĘ – 12 ZŁ
DLA STUDENTÓW MACHINY EDUKACYJNEJ – 5 ZŁ
Rezerwacja 0 609 525 756
lub alchemia@filmowawarszawa.org