Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej?

Redakcja
Redakcja
Kategoria finanse · 27 października 2020

Reklama zewnętrzna to dziś jeden z najpopularniejszych sposobów promocji, pozwalający dotrzeć do bardzo dużej grupy odbiorców. Przybiera różne formy – w zależności od rodzaju przekazu, lokalizacji oraz od specyfiki reklamowanego produktu czy usługi. Kasetony reklamowe i billboardy stały się również stałym elementem przestrzeni publicznej, obecnym zarówno w miastach, jak i przy drogach. Czym cechują się poszczególne formy reklamy zewnętrznej?

 

Skuteczny sposób na promocję

Reklama outdoor, jak inaczej nazywa się reklamę zewnętrzną, ukierunkowana jest na odbiorców przebywających poza domem. Aby została dostrzeżona, musi być ulokowana w odpowiednim miejscu np. przy ruchliwej ulicy, a także zaprojektowana w sposób pozwalający z łatwością odczytać przekaz. Jedną z najpopularniejszych form reklamy są więc billboardy, instalowane na specjalnie do tego celu przygotowanych konstrukcjach.

Osobną kategorią jest reklama wielkoformatowa, umieszczana na elewacjach nieruchomości. Materiały przygotowywane są najczęściej na specjalnej siatce winylowej, zapewniającej przepuszczalność światła do wnętrza budynku, dodatkowo podświetlonej, co znacznie poprawia jej widoczność w porze nocnej. Tego rodzaju nośniki promocyjne mogą być także drukowane na pełnym tworzywie, wówczas podświetlenie stosuje się z frontowej strony.

Citylight

Mówiąc o reklamie zewnętrznej, nie można zapomnieć o podświetlanych tablicach, jakie najczęściej spotyka się w miastach, szczególnie na przystankach autobusowych. Citylight stał się doskonałym nośnikiem promocyjnym, przede wszystkim z uwagi na jego doskonałą widoczność oraz lokalizowanie w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Podobnymi cechami wyróżnia się także diapazon, czyli tablica o znacznie większych rozmiarach niż citylight, instalowana na elewacjach budynków.

Kaseton reklamowy

Jaki rodzaj reklamy najczęściej spotkamy w miastach? Z pewnością, oprócz wcześniej wspomnianych form, będzie to kaseton. Jest to podświetlany element, który zwykle umieszczany jest na dachach budynków, a także nad wejściem do punktów handlowo – usługowych. Wyróżnia się doskonałą widocznością oraz ogromną różnorodnością w zakresie kształtów czy kolorystyki. Analogiczne funkcje pełni szyld, który bez wątpienia można zaliczyć do form reklamy zewnętrznej. Dzięki nowoczesnym technikom druku, oprócz walorów promocyjnych, szyld jest także estetyczną ozdobą budynków.

 

Jaką reklamę wybrać?

To, na jaką formę reklamy zewnętrznej się zdecydować, determinowane jest przez kilka czynników. Pierwszym jest z pewnością targetowanie, czyli ustalenie grupy odbiorców, do której komunikat powinien dotrzeć. Kolejnym elementem jest cel, jaki chce osiągnąć reklamodawca oraz warunki techniczne oraz uregulowania prawne obowiązujące w konkretnym miejscu. Aby właściwie dopasować rodzaj reklamy, warto skorzystać z pomocy fachowców, którzy nie tylko wskażą najskuteczniejszy sposób promocji, ale także przygotują odpowiednie nośniki.

Szeroki zakres usług z zakresu reklamy zewnętrznej oferuje agencja reklamowa i drukarnia Zebra Print. To usługi komplementarne, łączące w sobie profesjonalne doradztwo, opracowanie strategii reklamowej oraz jej późniejszą realizację. Co istotne – Zebra Print zapewnia graficzne opracowanie materiałów promocyjnych, a także ich wydruk na niemal dowolnym materiale, dopasowanym do miejsca, w którym reklama ma zostać umieszczona.