„RADIO ARMAGEDDON.TRANSMISJA” we Wrocławskim Teatrze Współczesnym, 18, 19, 20 i 21 grudnia

Justyna Elżbieta Barańska
Justyna Elżbieta Barańska
Kategoria teatr · 10 grudnia 2014

RADIO ARMAGEDDON. TRANSMISJA
na podstawie powieści Jakuba Żulczyka Radio Armageddon
adaptacja: Tomasz Hynek, Jakub Żulczyk

 

reżyseria, muzyka: Tomasz Hynek
scenografia, wideo, światła: Mirek Kaczmarek
ruch sceniczny: Zbigniew Szymczyk
muzyka na żywo: Kultura Upadła, Evidence Based Medicine, People of the Haze
asystentka reżysera, inspicjentka, suflerka: Elżbieta Kozak

 

obsada:
Nadzieja – Helena Sujecka [gościnnie] / Aleksandra Dytko 
Szymon – Piotr Bondyra
Gnat – Maciej Kowalczyk 

Pani Ania – Zina Kerste 
Matka Cypriana, Matka Szymona, Tancerka – Beata Rakowska 
Ojciec Szymona, Konferansjer, Policjant, Woźny – Krzysztof Kuliński

Cyprian – Konrad Wosik [gościnnie]
 

oraz zespoły w składzie:

EVIDENCE BASED MEDICINE – Wojciech Budnik [gitara elektryczna], Paweł Koziołek [wokal], Michał Lalewicz [gitara basowa], Adam Tracz [elektronika i drugi wokal]

 

 

KULTURA UPADŁA – Jakub „Melon” Jankowiak [wokal], Tomasz „Toman” Król [bas], Igor Lewek [perkusja], Tomasz „Le Buraque” Rak [gitara, klawisze, wokal]

 

 

PEOPLE OF THE HAZE – Radosław Ofierski [perkusja], Krzysztof Pikuła [gitara elektryczna], Tomasz Środa [wokal], Krzysztof Wysocki [gitara basowa]

 

 

 

Historia opisana przez Jakuba Żulczyka dzieje się w Polsce, choć tak naprawdę nie mogłaby się tu zdarzyć. Czworo licealistów urodzonych w 1984 roku zakłada zespół Radio Armageddon. Zdobywają olbrzymią popularność wśród rówieśników i prowokują zamieszki przeciw systemowi, w którym wszystko jest do kupienia. Znika lider kapeli – Cyprian. Co się

z nim stało, czy żyje, czy się znajdzie? Polska, szkoła i młodość opisane bez taryfy ulgowej.

 

Wersja sceniczna będzie rodzajem dialogu z powieścią Jakuba Żulczyka Radio Armageddon. Jej bohaterowie spotykają się na imprezie z okazji dziesięciolecia matury

i przy pomocy tajemniczego narkotyku WSB-23 w psychonautycznym tripie wracają

do najgorętszego czasu w swoim życiu. 

 

1_WSZYSTKO JUŻ BYŁO, WIĘC SKORO MAMY WSZYSTKO, NIE MAMY NIC.
2_WSZYSTKO JUŻ BYŁO. OPRÓCZ NAS.
3_PRZEPOWIADAMY UTRATĘ WSZELKIEJ NADZIEI NA PIĘĆ MINUT PRZED FAKTEM.
4_MÓWIMY: ZACZNIJ SAM NISZCZYĆ, ZANIM ZOSTANIESZ ZNISZCZONY.
5_MÓWIMY: WYMIOTUJ.
6_MÓWIMY: PANIKUJ.
7_MÓWIMY: NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK TY.
8_MÓWIMY: WYMYŚLONO CIĘ, ZANIM SIĘ URODZIŁEŚ.
9_MÓWIMY: WYRAZY I ZDANIA SIĘ SKOMPROMITOWAŁY. WRZASK JESZCZE NIE.
10_MÓWIMY: UMRZESZ. WIĘC NIE MASZ NIC DO STRACENIA.
11_MÓWIMY: ŻYCIE JEST JAK GRA VIDEO BEZ SZANS NA WYGRANĄ.
12_NIC NIE JEST PRAWDZIWE, WSZYSTKO JEST DOZWOLONE. TO JEST ROZKAZ.
13_JESTEŚMY RADIEM ARMAGEDDON.


[Jakub Żulczyk, Radio Armageddon, wydanie zmienione, Świat Książki, Warszawa 2015]

 

System. Słowo-klucz wszystkich rewolt młodzieżowych XX wieku. Słowo-wytrych bitników, hippisów, punków, ale i polityków, ministrów spraw zagranicznych, posłów do parlamentu europejskiego... System, czyli wszystko i nic. Jak Al-Kaida. Coś czego nie można pokonać. Coś, co nawet własną śmierć pośmiertnie sprzeda i ogłosi jako nowy program wyborczy. Coś, co jest w nas... Bo dziś bunt nie jest sexy. Bunt to zaburzenie, z którym należy udać się do specjalisty jednego z kilkuset nurtów psychoterapeutycznych. Ale cichuteńko gra

w każdym z nas. Zagłuszany szumem konformizmu, uwikłań, odpowiedzialności, przedmiotów. Gra w Radio Armageddon. Z Systemem nie wygra. Ale może może nie przegrać? Tylko jaka jest cena? [Tomasz Hynek]

 

Najbliższe spektakle 18, 19, 20 i 21 grudnia oraz 3, 4 i 7 stycznia.