„Sponsoring kultury i sztuki w praktyce" to nowa i zarazem pierwsza na polskim rynku publikacja, która w sposób praktyczny ujmuje zagadnienia związane ze sponsoringiem kultury i sztuki w Polsce.
Wydawnictwo powstało w odpowiedzi na brak usystematyzowanej wiedzy na temat zyskującego na popularności narzędzia promocji, jakim jest sponsoring kultury i sztuki. Już w grudniu będzie można ją znaleźć na półkach księgarskich.
Publikacja została stworzona przez ekspertów Fundacji Commitment to Europe ARTS & BUSINESS, którzy przez ponad dwa szczegółowo analizowali i weryfikowali kwestie problematyczne dotyczące sponsoringu kultury i sztuki w Polsce. W oparciu o zebrany materiał podczas rozmów z przedstawicielami biznesu, jak i instytucjami kultury czy niezależnymi artystami, powstała książka, która w sposób utylitarny traktuje o sponsoringu kultury i sztuki w Polsce.
"Sponsoring kultury i sztuki w praktyce" to przede wszystkim praktyczny poradnik, wyjaśniający różnice pomiędzy sponsoringiem, mecenatem, a działaniami CSR, podpowiadający jak rozmawiać z potencjalnym sponsorem, konstruować ofertę, pisać umowę czy prowadzić projekt. Integralną częścią publikacji jest rozdział poświęcony dobrym praktykom z zakresu sponsoringu kultury i sztuki. Na jego łamach opublikowano osiem case studies opisujących efektywne działania firm w zakresie inicjowania, organizowania oraz wspierania projektów kulturalnych. Dotyczą one zaangażowania firm takich jak: ACCENTURE, BGŻ, BPH, BZ WBK, PKN ORLEN, SAMSUNG, YES oraz ZEC BYTOM.
Publikacja składa się z pięciu części. Pierwsza wprowadza czytelnika w problematykę związaną ze sponsoringiem oraz przedstawia różnorodne sposoby finansowania działalności kulturalnej w Polsce i na świecie. Część druga poświęcona jest sponsoringowi rozpatrywanemu w kontekście marketingu. Trzecia dotyczy prawnych uwarunkowań sponsoringu, kolejna - dobrych praktyk w zakresie sponsoringu kultury
i sztuki, ostatnia zaś praktycznych aspektów działalności sponsorskiej. Całość publikacji dopełnia aneks,
w którym zebrano wzory ofert i umów sponsorskich, jak również przedstawiono „Raport skrócony z ilościowych badań sponsoringu kultury i sztuki" - badania dotyczącego zaangażowania sektora prywatnego w działalność sponsoringową.
„Sponsoring kultury i sztuki" to publikacja skierowana zarówno do przedstawicieli biznesu, instytucji kultury, jak i środowiska akademickiego: wykładowców i studentów wydziałów zarządzania, marketingu, dziennikarstwa, specjalizacji public relations oraz animacji kultury. Zostanie wykorzystana w procesie dydaktycznym na wybranych wydziałach Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Patronem jest Katedra Zarządzania Kulturą Uniwersytetu Jagiellońskiego, która jako jedyna w Polsce prowadzi studia z zarządzania w kulturze na wszystkich akademickich poziomach, wydaje zeszyt naukowy „Zarządzanie w kulturze" (siedem edycji) oraz rozpoczyna edycję miedzynarodowego czasopisma o tej tematyce.
źródło: epr.pl